۱) بالابرهای مفصلی
جهت دسترسی به ارتفاعات گوناگون از ۱۰ الی ۲۵ متر، در هر نقطه ای که تعمیر، محافظت و سرویس ها نیاز باشد، قابل به کار گیری می‌باشد. تکان بازوهای (بوم) این سبک بالابرها به صورت بی نقص بوده و توان مانور بالایی را ایجاد کرد می‌کند. این نوع بالابرها نیز دارنده اشکال خویش جایزه (دیزلی، برقی، هیبریدی) و یا این که قابل نصب بر روی خودرو و نبز قابل یدک بوده و دسترسی افقی از ۵ متر به بالا را ساخت می‌کنند. گنجایش این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم به بالا متغیر هست.
 
بالابرهای مفصلی
 
 
 
۲) بالابرهای تلسکوپی
این نوع بالابرها دسترسی از ۱۲ متر تا ۱۰۰ متر خرید بالابر نفربر را قابلیت و امکان‌پذیر می سازند. جنبش بازوی (بوم) این سبک بالابرها به طور تلسکوپ بوده و به همین ادله دسترسی به طول بسیار زیاد را ممکن می‌سازد ولی در مقایسه با نوع مفصلی از قدرت مانور کمتر و نقاط کور بیشتری برخوردار‌است. برخی از سبک‌های این دستگاه دارنده یک بازوی متحرک نهایی (Jib) یا این که اصطلاحاً فلای بوم، جهت بیسون صنعت  دسترسی هرچه بیشتر به سطح افق است. این بالابرها نیز دارنده گونه های خویش پاداش (دیزلی، برقی، هیبریدی) و یا این که قابل نصب بر روی خودرو و نیز قابل یدک میباشند. گنجایش این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۵۰ کیلوگرم متغیر است و در بعضی سبک‌های خاص به ۱۰۰۰ کیلوگرم نیز می‌رسد.
 
بالابرهای تلسکوپی
 
۳) بالابرهای مفصلی-تلسکوپی
این نوع بالابرها دسترسی از ۱۴ متر تا ۴۵ متر را امکان‌پذیر می‌سازند. این نوع از آسانسور دارنده دو نوع بازو (بوم) یکی از با جنبش کامل مانند و دیگری با جنبش تلسکوپ مانند است. به همین جهت در مقایسه با انواع مفصلی و یا این که تلسکوپی از قدرت مانور بسیار زیاد و نقاط کور کمتری شامل است. بعضا از سبک‌های این دستگاه نیز دارنده یک بازوی متحرک نهایی (Jib)، جهت دسترسی هرچه بیشتر به سطح افق بوده که توان مانور و سهولت به کار گیری را بسیار ارتقا خواهد اعطا کرد. این بالابرها نیز دارنده انواع خویش پاداش (دیزلی، برقی، هیبریدی) و یا این که قابل نصب بر روی خودرو و نیز قابل یدک هستند. گنجایش این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۵۰ کیلوگرم متغیر است.
 
انواع بالابر و کاربرد آن
 
 
 
به دنبال بخوانید: شاول چیست؟
 
۴) بالابرهای عنکبوتی (Spider Lifts)
بالابرهای عنکبوتی بصورت شایان توجه قابلیت و امکان شغل در حین را ارتقا میدهند. نیاز به فضای کم و طول دسترسی بالا این بالابرها را قدرتمند می‌سازد تا از هر مانعی چهت نیل به دفتر کار به راحتی عبور کنند. پهنا کم این نوع بالا بر در هنگام بسته گردیده عبور از درب‌ها را ممکن ساخته و در سبک‌های تسمه‌ای عبور از سطح ها ناهموار خاکی، چمن و حتی بالاروی از پله قابلیت‌پذیر می باشد. نیروی محرکه توانمند، توان مانور بالا و توزیع وزن مطلوب را درین بالابرها ضمانت می‌کند. پیاده سازی ویژه جک‌های جانبی اذن استعمال از بالا بر را تا شیب‌های ۴۰ جايگاه به این دستگاه‌ها می‌دهند.
 
بالابرهای عنکبوتی (Spider Lifts)
 
۵) بالابرهای ریلی دستی (Push Around Platforms)
این بالابرها مدل، نادر وسعت و پیاده سازی گردیده جهت فضا‌هایی با سطح های کف با مقاومت پائین و آسیب پذیر میباشد. این نوع پلاتفرم‌های الکتریکی جهت دور و بر‌های داخلی با سطح هموار مورد به کارگیری قرار میگیرد. بالابرهای الکتریکی تک ریل از طول ۷ الی ۱۴ متر جانور می باشد، بسیار مدل بوده و امکان انتقال بسیار راحت و بها پایین‌خیس دارا‌هستند اما در عوض در مقایسه با دیگر بالابرها از گنجایش کمتر، تکان‌های بیشتر، طول بسته گردیده بیشتر و قدمت کمتری برخوردارند. برخی از گونه های ۲ ریل و ۴ ریل نیز برای ارتفاعات فراتر وجود دارا‌هستند که در مقایسه با سبک‌های تک ریل از نوسانات کمتری برخوردار‌است و سکوی عمل گران قدر تری دارااست.
 
بالابرهای ریلی دستی (Push Around Platforms)
 
۶) بالابرهای قابل یدک
این نوع از بالابرها با قابلیت و امکان‌های چندگانه جهت به کارگیری در اطراف‌های داخلی و فرنگی با دسترسی طول ۵ الی ۲۲ متر ساخت‌و‌ساز گردیده و یکی شایسته ترین اشکال بالا بر، برای به کار گیری‌های حرفه ای و یدک کشیدن در فاصله‌های وقت گیر محسوب می‌شود. وسعت معدود و مدل بودن این ماشین‌ها به هم پا چرخ‌های خودرویی استفاده شده در آن، این قابلیت و امکان را مهیا می‌نماید تا به هر وبسایت کاری و سطوح ناهموار خاکی و شنی یدک کشیده شود. جک‌های جانبی آن قابلیت و امکان تعادل و ثبت حتی روی زمین‌های ناهموار را دارا‌هستند. بالابرهای قابل یدک در اشکال تلسکوپی، مفصلی، مفصلی-تلسکوپی و آکاردئونی جانور می باشند. گنجایش این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۰۰ کیلوگرم متغیر میباشد.
 
بالابرهای قابل یدک
 
در‌پی بخوانید: اجاره خودروبر
 
۷) بالابرهای خودرویی/کامیونی (Truck Mounted Platforms)
با نصب بالابرهای بوم لیفت مفصلی، تلسکوپی، یا این که مفصلی-تلسکوپی و همینطور بالابرهای قیچی بر روی خودروهای باری، گونه های بالابرهای خودرویی ساخت میشوند. این نوع بالابرها برای طی فاصله‌های وقتگیر، جهت به کار گیری شهری، برون شهری و خدماتی مطلوب بوده و دسترسی از طول ۱۰ متر تا ۱۰۰ متر را قابلیت و امکان‌پذیر می‌سازد. گنجایش این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۵۰ کیلوگرم متغیر است و در برخی سبک‌های خاص به ۱۰۰۰ کیلوگرم نیز میرسد.
 
بالابرهای خودرویی کامیونی (Truck Mounted Platforms)
 
۸) بالابرهای عمودبر (Vertical Masts)
پلاتفرم‌هایی ایده‌آل جهت به کارگیری در جای ‌های با دسترسی دشوار می باشند. بالابرهای عمودبر بصورت بدون واسطه از طول ۶ تا ۱۰ متر ترفیع می‌کنند. این بالابرها عمدتاً جهت شغل های تعمیر و محافظت و به کار گیری در انبارها و مغازه‌ها مورد استعمال قرار می گیرند. این بالابرها قابل استعمال در حوالی‌های داخلی و فرنگی بوده و با استعمال از لاستیک‌های سپید هیچگونه ردی از خویش روی کف فضا شغل باقی نمی‌گذارند.
 
بالابرهای عمودبر (Vertical Masts)
 
۹) بالابرهای آکاردئونی (قیچی)
این بالابرها از طول ۳ متر تا ۳۰ متر، جهت کار در ارتفاعات مختلف تشکیل داد می‌شود. این نوع بالابرها جهت به کار گیری در امر‌های ایجاد کرد، سرویس ها همگانی، شست‌وشو، تعمیرات، نگهداری، رنگ کردن، آزین بندی و… درست شده که برای استعمال وا رفته در فضاهای باریک مطلوب است. گنجایش بالا، سطح گران قدر سکو، قابلیت و امکان عمل هم زمان چند نفر، طول بسته گردیده کوتاه و تکان‌های اندک در حین از مزیت‌های این نوع آسانسور میباشد. بالابرهای سیار قیچی می تواند خویش جایزه، قابل یدک و یا این که قابل انتقال توسط نفر باشند. انواعی که مجهز به موتور دیزل یا این که موتور بنزینی هستند جهت کار در مکانهایی با سطح ها ناهموار و انواع دارنده موتور الکتریکی جهت عمل در فضاهای داخلی مطلوب هستند. گنجایش سبد این دستگاه‌ها از ۲۳۰ کیلوگرم تا ۲۰۰۰ کیلوگرم هست.