اجرای پروژه های سفارشی بر اساس نیاز مشتری نشان از قدرت فنی و مهندسی بالای این شرکت در ارائه خدمات و محصولات دارد.
آسانسور خانگی و صنعتی چیست؟
آسانسورها بدون شک یکی از مهم ترین وسایلی هستند که افراد برای رسیدن به مکان های نابینا و مرتفع به راحتی و با خیال راحت از آن استفاده می کنند و اقتدار آن در نقاط دورافتاده مرزوبوم در مکان هایی مانند مساجد، انبارها و سالن های ورزشی خرید بالابر نفربر دیده می شود. اغلب این سوال پیش می آید که آسانسور چیست، آسانسور وسیله ای است که برای حمل، جابجایی و جابجایی افراد در موقعیت ها و زوایای مختلف و تثبیت دو سطح مختلف در خطوط تولید استفاده می شود. آسانسور تقسیم شده است. بالابر آزمایشی و بالابر سیار دو نوع هستند. بر خلاف بیسون صنعت تصور عمومی، بالابر با لیفتراک و بالابر و جرثقیل متفاوت است. نوع دیگری نیز وجود دارد که عمدتاً در صنعت ساختمان استفاده می شود و به آن آسانسور ساختمانی یا آسانسور مصالح می گویند که در قسمت ماشین آلات ساختمانی به تفصیل توضیح داده شده است.
شکل آسانسور
تاریخچه نکات فوق
مصریان باستان به عنوان اولین تمدن تاریخ شناخته می شوند که حدود 2500 سال قبل از میلاد مسیح از آسانسورهای بدوی برای انتقال ابزار و افراد از آسانسورهای ساخته شده از طناب و قرقره های چوبی برای ساخت اهرام استفاده می کردند. این امر عمدتاً به قیمت جان بردگان و کاربران تمام شد. به همین ترتیب، در تمدن ها و تمدن های ممتاز دیگر، مانند ایران و یونان باستان، برای ساخت تخت جمشید در ایران از آسانسور و در یونان باستان معابد آکروپلیس استفاده می شد.
بالا در یونان باستان
نمونه ای از آسانسور در یونان باستان
انواع فوق
آسانسور لاستیکی یا کابل زنجیری آسانسور
بالابرها از مکانیزم وینچ و کابل برای حرکت و حمل خودرو استفاده می کنند. ارزش آسانسورهای وینچ به دلیل زحمت زیاد بسیار کمتر از قیمت آسانسورهای هیدرولیک است اما به دلایل ایمنی و امنیتی برای جابجایی افراد زیر آسانسور توصیه نمی شود. اغلب این سوال مطرح می شود که وینچ چیست، ترکیب الکتروموتور، گیربکس و کابل در صنعت وینچ نامیده می شود. وینچ به گونه ای عمل می کند که نیروی محرکه تولید شده توسط موتور الکتریکی از طریق گیربکس به ترانسفورماتور منتقل می شود و گشتاور تولیدی باعث چرخش درام و در نهایت کابل ها می شود و منجر به حرکت رو به بالا کابین می شود. بالابرهای وینچ به دلیل استفاده از کابل و زنجیر ایمنی کمتری نسبت به انواع هیدرولیک دارند، اما با اضافه شدن سیستم های ضد سقوط و چتر نجات، این بالابرها نسبتاً ایمن هستند، اما برای جابجایی افراد در حالت باز توصیه نمی شود. تنها مزیت وینچ بالابر قیمت مناسب و فعال سازی سریع نسبت به بالابر هیدرولیک است. رایج ترین کاربرد مکانیزم وینچ برای مصالح ساختمانی و آسانسورها استفاده می شود.
بالاتر از وینچی
وینچی برمی دارد
تاپ هیدرولیک
بالابر هیدرولیک از یک سیستم هیدرولیک برای انتقال نیرو و انرژی استفاده می کند که از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: یک واحد قدرت، یک جک هیدرولیک و یک کابین موتور (خودرو). پاور یونیت باعث صرفه جویی در نیروی هیدرولیک مورد نیاز کانتینر برای بالا بردن و جابجایی کابین می شود، آسانسور هیدرولیک در بین آسانسورها قابل اعتمادترین است و نیازی به مصرف انرژی برای پایین آوردن کابین ندارد که باعث مصرف برق می شود. لازم نیست نگران پایین آوردن آسانسور در زمانی که برق نیست باشید. بالابرهای هیدرولیک به دو دسته جک مستقیم و جک غیر مستقیم تقسیم می شوند. مکانیزم های هیدرولیک عمدتا در آسانسورهای مسکونی، آسانسور مغازه، آسانسور رستوران و ویلچر استفاده می شود و زیبایی آسانسور و صدای محدود تولید شده توسط آسانسور بسیار مهم است و باید سرعت را کنترل کرد. کابین اگر بالا باشد، از بالابر هیدرولیک از بالا استفاده می کنیم.
شکلی از بالابر هیدرولیک.
بالابر هیدرولیک جک مستقیم
جک بالابر بدون واسطه به این معنی است که جک هیدرولیک مستقیماً زیر کابینت متحرک قرار می گیرد و با کنترل حرکت، پاوریونیت فعال می شود و روغن از طریق جک های هیدرولیک پمپ می شود تا کابینت بالا بیاید و حرکت کند. یک حرکت خواهد بود. منبع برای نصب پاور یونیت بالای دوشاخه عمودی و گرفتن جک هیدرولیک زیر کابینت کاملا ضروری است که منجر به ایجاد سوراخ در محل نصب و افزایش هزینه ها می شود.
بالابرهای هیدرولیک بدون جک میانی
روش کار بالابرهای هیدرولیک بدون جک مستقیم به این صورت است که پاوریونیت از جک های هیدرولیک و معمولاً از ساختمان دور می شود و روغن هیدرولیک از طریق شیلنگ به جک ها منتقل می شود و به بالابر منتهی می شود. تفاوت آسانسور مستقیم به کابین و آسانسور غیر متناوب در این است که بالابر بر غیر متناوب برتری دارد که باعث صرفه جویی در هزینه و نصب کامل آسانسور می شود.
واحد پمپاژ
اجزای ساختمانی هیدرولیک
ویژگی های بالابر هیدرولیک
بدون نیاز به موتور خانه
یک لرزش منعطف و خوب غیر از یک لرزش
من تو را دوست ندارم
امنیت عالی
مجهز به کلید توقف اضطراری
مجهز به میکرو سوئیچ در پایان دوره (حداکثر طول)
تجهیزات و سیستم های الکتریکی ویژه
انواع آسانسورها با توجه به ظرفیت و امکان حرکت.
آسانسور سیار
برای جابه‌جایی افراد در جهات و طول‌های مختلف، آسانسورهای متحرک یا افراد حمل‌کننده متحرک که به آسانسورهای شخصی معروف هستند، معرفی شدند. بر خلاف تصور عموم، بالابرهای سیار با جرثقیل و لیفتراک متفاوت هستند. آسانسورهای سیار به دو دسته با امکان و امکان دسترسی عمودی و آسانسورهای سیار با دسترسی عمودی و افقی تقسیم می شوند. این نوع بالابرهای متحرک را می توان در شرایط و زوایای صحیح تولید و با خیال راحت به کار برد.
آسانسور جمع و جور با دسترسی عمودی
این نوع تاپ متحرک هیدرولیک فقط می تواند فرد را به صورت عمودی حرکت دهد و دسترسی افقی را فراهم نمی کند. رایج ترین این ماشین ها آسانسورهای آکاردئونی هیدرولیک، آسانسورهای ریلی ستونی و آسانسورهای عمودی هستند. مکانیسم های بلند کردن آنها به طور جداگانه در هر بخش توضیح داده خواهد شد. بالابرهای سیار به کاربران کمک می کنند تا در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند و در عین حال به طول های دلخواه دسترسی داشته باشند. در بین آسانسورهای متحرک به عنوان ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین برای هر نفر با دسترسی عمودی رتبه بندی می شود. این آسانسورها عمدتاً برای نورپردازی تعویض، تعمیر، رنگ آمیزی، نصب بنر و اشیا در سالن های ورزشی، سالن های تئاتر و مساجد مورد استفاده قرار می گیرند.