آسانسور خانگی چیست؟
آسانسورهای خانگی Home elevator به آسانسورهای کوچکی گفته می‌گردد که در خانه ها برای جابجایی مسافرین میان طبقات نصب می شوند. کاربرد آسانسورهای خانگی بیشتر در خانه ها و ویلاهای دو تا چهار طبقه است. استفاده از آسانسورهای خانگی در ساختمان های دیرین بدون بالا بر تا 4 طبقه نیز معمول است. آسانسورهای خرید بالابر نفربر  خانگی میتوانند با سرعت کم تا معدل عمل میکنند. در بخش اعظمی از مفاد قابلیت اجرای آسانسورهای خانگی کوچک با برق تکفاز نیز وجود دارااست.

بالا بر هیدرولیک خانگی
آسانسورهای خانگی می توانند با سیستم هیدرولیک، کششی و اسکرو انجام شوند. اگرچه با تمرکز به ساختار و شرایط معمول، بکارگیری سیستم هیدرولیک بسایر  بیسون صنعت متداول تر است. بالابر خانگی هیدرولیک با استفاده از جک و پاوریونیت هیدورلیک شغل میکند. آسانسورهای خانگی هیدرولیک مزایا و ویژگی هایی دارا هستند که بیشتر گزینه استقبال کارداران و بهره برداران بالابر قرار میگیرد. در زیر برخی از ویژگی های آسانسور خانگی هیدرولیک لیست شده است.

بهترین آسانسور خانگی

ویژگی های آسانسور هیدرولیک خانگی
آسانسورها و بالابرهای خانگی هیدرولیک با برخی از مزایا در ایجاد کرد، نصب و بهره برداری شناخته می گردند. این مزایا تا حدودی به ویژگی های ذاتی و ساختاری سیستم های هیدرولیک بازمیگردد و در انواع آسانسورهای هیدرولیک عمومیت دارااست. ولی باید محدودیت های آسانسورهای هیدرولیک از جمله، سرعت، ارتفاع جابجایی و تاثیرپذیری از دما را نیز مورد دقت قرار داد. در زیر برخی از مهم‌ترین ویژگی های آسانسورهای خانگی هیدرولیک فهرست شده اند.

حذف اتاق موتورخانه در بالای ساختمان
امکان استقرار موتورخانه در محل مناسب در ساختمان
ایمنی بالا در شرایط اضطراری
نصب و راه اندازی سریع تر و کم هزینه تر
نحوه نجات اضطراری کم هزینه و شل
سهولت در پایین آوردن کابین بصورت دستی هنگام جداگانه برق
آزادی عمل بالا در گزینش نوع کابین و ورودی ها
تکان نرم، شروع و توقف نرم و سوای شوک
عمکرد کم صدا و سرعت یکنواخت
مختصات عمومی آسانسورهای خانگی
آسانسورهای خانگی عموما ظرفیت محدودی دارند و در اندازه نسبتا کوچک اعمال می شوند. ظرفیت آسانسورهای خانگی بطور معمول دو نفر یا سه نفر هست. طراحی و اجرای بالابر با ظرفیت یک نفر نیز امکان پذیر است. سرعت آسانسورهای خانگی عموما زیر ۲۰ سانتیمتر بر ثانیه است. این نوع آسانسورهای کوچک عموما در ساختمان هایی با دو تا چهار طبقه ایفا می شوند.

قابلیت و امکان جاری ساختن با برق تکفاز
آسانسورهای خانگی با ظرفیت کم (فی مابین دو تا سه نفر) میتوانند با برق تکفاز شهری ۲۲۰ ولت جاری ساختن شوند. قابلیت و امکان اجرا با برق تکفاز مستقیما به توان موتور بالابر بستگی دارد. متخصصین پیشنهاد می کنند که برای راه‌اندازی بالا بر با برق تکفاز ۲۲۰ ولت عالی است توان موتور حداکثر ۲.۲ کیلووات باشد. بدین خواسته لازم است ظرفیت کابین کم باشد. از سویی می بایست وزن کابین و فریم آن بسیار سبک در نظر گرفته شود. برهان اثرگذار دیگر درحد موتور سرعت تکان بالا بر است. هرچه سرعت آسانسور کمتر باشد اقتدار موتور و تبع آن جریان برق مصرفی کاهش می‌یابد. سرعت حدود ۱۵ سانتیمتر بر ثانیه برای آسانسورهای خانگی معقول و مناسب هست.

ساختار و اجزای بالابر خانگی
اجزای تشکیل دهنده آسانسور خانگی را میتوان به سه تیم هیدرولیکی، مکانیکی و الکتریکی تقسیم بندی کرد. اجزای اصلی هیدرولیکی دربرگیرنده پاوریونیت، جک و کارسلینک و همچنین شلنگ و روغن میباشند. قطعات مکانیکی مشتمل بر کابین، درب ها، ریل، سیم بکسل و … می باشند. قطعات الکتریکی مهم نیز مواردی از قبیل تابلوی امر، شاسی های دستور، سنسورها، تراولینگ کابل، جعبه رویزیون و … می‌باشند.

جک و پاوریونیت آسانسورهای خانگی هیدرولیکی از عنایت بالایی درخصوص کیفیت خوب همت و ایمنی دستگاه برخوردارند. یک پاوریونیت استاندارد مجهز به قطعات و تجهیزاتی هست که از کیفیت و کوشش بالایی منتفع باشند. قسمت مهمی از پاوریونیت شیرهای کنترل آن می‌باشد. برای محافظت ایمنی و سعی مطلوب آسانسور بایستی از شیرهای کنترلی که منحصر آسانسور طراحی و ساخته شده اند استفاده شود. بکارگیری شیرهای هیدرولیک صنعتی برای کاربرد بالابر، یک نادرست بسیار خطرناک است. از جمله بهترین انواع شیر در دست گرفتن اختصاصی آسانسور هیدرولیک تولید ها شرکت بلین آلمان میباشند.

ایمنی آسانسورهای خانگی
مسئله ایمنی مهم‌ترین نصیب درباره ی با آسانسورهای خانگی هست. کارکرد آسانسورهای خانگی جابجایی افراد (مسافر) در ساختمان می باشد و کوچکترین اهمال کاری راجع به ایمنی دستگاه قادر است خسارات جبران ناپذیری به بار آورد. ما یحتاج است در ایجاد کرد و نصب آسانسورهای خانگی همگی وضعیت و ملزومات ایمنی آسانسورها رعایت خواهد شد. مهمترین قطعات ایمنی آسانسورهای خانگی پاراشوت، راپچرولو، سوییچ های فشار و شیرهای کنترل فشار هستند. همچنین میتوان در قسمت ایمنی به قفل درب ها، سنسورهای چشمی کابین، سنسورهای فرارو گریز و … اشاره نمود. کیفیت و حصول باور از عملکرد قطعات و وسایل ایمنی اهمیت بالایی دارد. این مفاد بایستی پس از اتمام نصب و فعال سازی نیز یک به یک گزینه آزمون کوشش قرار گیرند.

بالابر خانگی لوکس و شیشه ای
آسانسورهای خانگی می‌توانند در تناسب با حالت معماری به طور های متفاوت و با استعمال از متریال متنوعی انجام شوند. در‌صورتی‌که محدودیت های برق وجود نداشته باشد میتوان آزادی عمل بالایی در طراحی و ایفا وجود دارد. مهم‌ترین بخش هایی که در معرض روئت کرد قرار می گیرند، کابین آسانسور، درب ها و جداره های چاه بالابر هستند. درب های میتوانند بصورت آحاد اتوماتیک، با پوشش استیل یا بصورت شیشه ای اعمال شوند. کابین، میتواند با تزیینات متنوع استیل و کفپوش سنگ های بسیار زیبایی ساخته شود.

همچنین آسانسورهای خانگی نمادار را میتوان با کابین هایی متشکل از دیواره های شیشه ای انجام کارد. پوشش دیواره های چاه آسانسور (کل دور و اطراف جنبش آسانسور از ذیل تا بالا) را نیز میتوان با شیشه یا هر نوع المان دیگری در هماهنگی با معماری فضای ساختمان ایفا کرد. ولی باید دقت داشت که اینگونه آسانسورهای های خانگی لاکچری بسیار لاکچری هستند و فرایند ساخت و نصب آن ها هزینه و مجال بسیار بیشتری صرف میکند.

اسانسور هیدرولیک خانگی

آسانسورهای خانگی ارزان
آسانسورهای خانگی ارزان یا به عبارتی ساده، فاقد تزیینات خاص و گران قیمت می‌باشند. معمولا یک کابین فلزی رنگ شده، با درب های طبقات لولایی با پوشش رنگ نمای اصلی را تشکیل میدهند. باید دقت داشت که برای ارزان شدن دستگاه ابدا سطح ایمنی کاهش نیابد. پاوریونیت هیدرولیک قادر است برای کاهش هزینه از گونه های بی آلایش تر گزینش گردد. الته باید آحاد قطعات و ادوات ایمنی در نظر گرفته شوند. همچنین درب های طبقات می بایست مجهز به قفل ایمنی باشند. کابین نیز باید لزوما بصورت بی نقص با دیواره ها و سقف متسحکم اعمال شده و به سیستم پاراشوت مجهز شود.

محل نصب آسانسورهای خانگی
آسانسورهای خانگی می توانند درون ساختمان یا در فضای محوطه نصب شوند. در صورت استقرار بالابر در فضای باز می بایست پیش گویی های مایحتاج برای نگهداری کامل تحهیزات و قطعات در عوض حالت جوی بار بعمل آید. همچنین باید محل نصب آسانسور هیدرولیک خانگی را فراهم نمائید. چاهک، فونداسیون و برگه ستون ها مطابق نقشه ارائه شده از سوی خالق بایستی با دقت اجزا شود. محل نصب بالابر خانگی می بایست از پایین چاهک تا بالای سقف آهنکشی خواهد شد. نوع آهنکشی و متریال آن به مختصات فنی دستگاه مربوط می‌باشد.

هوم لیفت هیدرولیکی

ساخت آسانسور خانگی
ساخت بیشتر قطعات و تجهیزات بالا بر هیدرولیکی خانگی در کارخانه های تخصصی صورت می گیرد. بعنوان مثال کارگاه هایی تنها برای ساخت کابین گونه های بالا بر تجهیز شده و تخصصی یافته اند. تجهیزات هیدرولیک نیز می بایست بر طبق طراحی متخصصین هیدرولیک با توجه به وضعیت و مشخصات دستگاه بصورت سفارش ساخته میشوند. تابلوی امر، شاسی های فرمان، درب ها و بسیاری از قطعات دیگر باید از منابع تخصصی خاص خود دفاع شوند. بعضی از قطعات مانند ریل و سیم بکسل، از فروشنده ها یا شرکتهای بازرگانی تخصصی در این باره خریداری می گردند.

سرویس آسانسور هیدرولیک خانگی
آسانسورهای خانگی و بطور آحاد هر نوع دستگاه آسانسور بایستی بصورت منظم و بعد از ظهر ای سرویس شوند. کار سرویس و مراقبت آسانسور یک عمل ماهر و به طور کامل تخصصی می‌باشد. بدین ترتیب پیشنهاد میشود از ویرایش، سرویس و تعمیرات آسانسور توسط افراد فاقد صلاحیت در مورد آسانسور جلوگیری شود. این کار می‌تواند مخاطرات زیادی به یاروهمدم داشته باشد. سرویس آسانسور توسط سرویسکاران مجاز بصورت ماهیانه و طی یک قرارداد رسمی یکساله ایفا می گردد. در صورت عدم سرویس و حفظ به وسیله اشخاص دارای صلاحیت (قانونی) مسئولیت هرگونه خرابی یا حوادث برعهده صاحب و مالک یا مدیر ساختمان است.