قابلیت باور آسانسور چیست؟
در پیاده سازی بالا بر(ها) امکان اطمینان باید در بستر نیازهای کاربری آیتم دقت خواهد شد. قابلیت و امکان اعتقادوباور بالای بالا بر به معنای احتمال تحت فساد و خاموشی آن میباشد. بدون‌شک وصال به امکان باور بسیار بالا هزینه بالایی نیز تحمیل میکند. بدین ترتیب معیار قابلیت اطمینان ما یحتاج  خرید بالابر نفربر بر طبق نیازهای کاربری معقول می گردد. در یک ساختمان مسکونی ۵ طبقه که در موقعیت معمولی نیاز به یک آسانسور داراست می توان از نرم افزار های خدمت و حفظ مطلوب و معمول برای ارتقاء قابلیت اعتقادوباور استفاده کرد. ولی اضافه کردن یک دستگاه دیگر برای افزایش قابلیت اعتقاد و باور مخارج بالایی داراست که بایستی گزینه استیناف قرار گیرد.

مضمون‌ امکان اطمینان
امکان اعتقادوباور Reliability یک مضمون‌ بسیار اساسی بیسون صنعت در پیاده سازی سیستم است. سیستم تحت عنوان دسته ای از اجزای مرتبط و متعامل تعریف‌و‌تمجید می گردد که غرض مشخصی را دنبال میکنند. با این تعریف، معیار توفیق سیستم سوای باخت (فساد، توقف و ..) در متفحص نمودن غرض (دستورالعمل سیستم) مضمون‌ امکان اعتقادوباور را منعکس می نماید. در واقعیت مضمون‌ قابلیت باور مفاد متعددی از قبیل چگونگی، ماندگاری، پایداری، کوشش و … را در خویش مکان میدهد. در صورتیکه سیستمی دارنده امکان اعتقاد و باور بالایی باشد به‌این معناست که قادر است با احتمال بالایی گزینه پشت گرمی قرار گرفته و بدون فساد عمل نماید. قابلیت باور آسانسور نیز به همین مضمون‌ اشاره داراست. در صورتیکه قابلیت اعتقاد دسته آسانسورهای یک مجتمع مسکونی یا این که صنعتی بالا باشد، می شود به آنها برای جریان جابجایی مواد یا این که مسافر فی مابین طبقات متکی بودن کرد و احتمال خاموشی یا این که فساد پایین میباشد.

استیناف اقتصادی قابلیت اطمینان سیستم
همانگونه که تیتر گردیده ارتقاء قابلیت و امکان اعتقادوباور آسانسورها هزینه داراست. مخارج افزایش امکان اعتقادوباور بسته به سر مشق و پیاده سازی سیستم متعدد است و قادر است مفاد متعددی را در بر گیرد. مثلا افزودن یک بالابر به تک تک آسانسورهای لازم برای ارتقا قابلیت و امکان اعتقادوباور بالا بر مخارج بالایی در مرحله تجهیز و همینطور مخارج ناشی از بهره‌برداری، خدمت و نگهداری را به سیستم اجبار میکند. از سوی دیگر کاهش قابلیت و امکان یقین مخارج هنگفتی را به سود بردار زور میکند. بجز مخارج تعمیرات، ردوبدل قطعات یا این که در غایت ردوبدل آحاد سیستم، بایستی مخارج ناشی از مجال توقف و خاموشی به جهت فساد را محاسبه کرد. هزینه ذیل بودن قابلیت و امکان اطمینان بالا بر می تواند در توقف خط ایجاد کرد یک سوله یا این که عدم قابلیت جابجایی مریض اورژانسی به اتاق کار در طبقه بالای بیمار ستان به حساب آوردن گردد.

در صورتیکه درصد قابلیت اعتقاد را در مبنا افقی یک نمودار و هزینه را در محور عمودی آن منعکس کنیم یک منحنی مخارج ناشی از پایین بودن قابلیت اطمینان و منحنی دیگر مخارج هواخواهی امکان اعتقادوباور را آرم میدهد. همان گونه که مراعات میشود معمولا یک موازنه اقتصادی در نقطه ای از نمودار پدیدار می شود که ترازو با صرفه قابلیت اعتقاد را معین می نماید.

نمودار امکان اعتقادوباور و هزینه

آسانسورهایی با قابلیت یقین بالا
در بعضا از ساختمان ها آلرژی کارایی بالابر در انتقال اشخاص یا این که توشه بسیار بالا میباشد. مایحتاج میباشد درین سیرتکامل موارد پیاده سازی آسانسورها بر پایه ی امکان اعتقاد و باور آیتم انتظار شکل گیرد. در بسیاری از کاربردهای صنعتی خصوصا در کارخانجات تولیدی، یک یا این که تیم ای از آسانسورهای صنعتی انتقال و جابجایی مواد یا این که قطعات در جریان خط ساخت را برعهده دارا‌هستند. درین سیرتکامل موارد با فساد آسانسور امکان توقف خط ایجاد کرد و خسارات بالایی وجود دارد. به این ترتیب یک نکته بسیار اصلی در پیاده سازی و اجرای آسانسورهای باری و صنعتی در‌این‌شرایط‌ ارتقا امکان اعتقادوباور هست.

همینطور آسانسورهایی که در درمانگاه ها و مراکز بهداشتی و اورژانسی و ستادهای برخورد عملیاتی معضل جابجایی مریض به طبقات را برعهده دارا هستند مثال های خیر برای این مورد می‌باشند. قابلیت یقین بالابر در چنین کاربردها باید در سطح ها بالا پیاده سازی خواهد شد چون فساد بالا بر می‌تواند با هزینه و خسارت بسیار بالایی همپا باشد. امکان یقین تک تک سیستم در گونه های بالا بر هیدرولیک و کششی قادر است بصورت جداگانه مورد تحقیق قرار گیرد.

پیاده سازی امکان باور
پیاده سازی امکان اعتقاد بالابر دارنده دو جنبه است. جنبه نخستین به ارتقا قابلیت اعتقادوباور داخلی بالا بر مربوط میشود. بعنوان نمونه بکارگیری قطعاتی کیفیت عالی و دوام بالا و همینطور خدمت و حفظ صحیح و منظم افزایش قابلیت اطمینان داخلی هست. البته جنبه دیگر بر پیاده سازی تک تک سیستم (مجموعه آسانسورها) با مقصود امکان اطمینان تمرکز داراست. برای ارتقا قابلیت و امکان باور بالا بر تمهیدات گوناگونی در پیاده سازی و اجرای بالا بر در لحاظ گرفته می گردد که در ذیل به آنها اشاره شده است.

پیاده سازی سیستم بالا بر برابر
پیاده سازی برابر در سیستم به معنای استقرار دو یا این که چند بالابر میباشد که میتوانند به موازات هم کار نمایند. در این صورت در شکل شکست یا این که فساد یک دستگاه تک تک سیستم متوقف نشده و جریان مواد مختل نمی‌شود. درین‌شرایط‌ باید گنجایش تمام آسانسورها بیشتر از گنجایش کل مورد نیاز در حیث گرفته شود. بعنوان نمونه در حالتی‌که گنجایش مایحتاج برای انتقال مواد ۲۰۰۰ کیلوگرم باشد در پیاده سازی برابر بجای استقرار یک بالابر با گنجایش ۲۰۰۰ کیلوگرم یا این که بیشتر، از دو دستگاه ۱۵۰۰ کیلوگرم یا این که سه دستگاه آسانسور با گنجایش های ۱۰۰۰، ۱۰۰۰ و ۵۰۰ کیلوگرم استعمال میگردد.

این شیوه امتیازات دیگری نیز برای بهره بردار آماده می نماید. در حالتی‌که گنجایش توشه کمتر از حداکثر گنجایش پیاده سازی است فشار متعددی به سیستم وارد نمی‌شود. بعنوان نمونه ممکن هست در وضعیت بی آلایش تنها دو پالت با وزن تک تک ۱۰۰۰ کیلوگرم جابجا شوند. در‌این‌موقعیت‌ تنها یک آسانسور ۱۰۰۰ کیلوگرمی مورد به کار گیری قرار می‌گیرد.