آسانسور به دستگاهی گفته میگردد که به دلیل حمل نفر یا این که توشه، یا این که برای شغل در طول به کار گیری میگردد. بالابرها از مکانیزم‌های مختلفی برای بالا بردن به کارگیری می نمایند و تفاوت‌های اصلی با لیفتراک ها و جرثقیل‌ها دارا‌هستند. مکانیزم‌های مختلفی مانند آکاردئونی یا این که قیچی ، هیدرولیکی، وینچی، پانتوگراف، تلسکوپ و… وجود دارا هستند که هرمورد با اعتنا به نیاز، نوع کاربرد و نیاز مشتری پیاده سازی و ساخته میگردند. در هر  از بالابرها عامل ها انتخاب کننده‌ مختلفی مانند گوشه و کنار کاری، گنجایش، نوع کاربرد، ایمنی و بها کل گردیده آسانسور، نوع مکانیزم بالابرها را مشخص و معلوم می‌نمایند.
طریق نصب آسانسور
کیفیت نصب آسانسور می تواند دلیل مهمی در کیفت تلاش آن داشته باشد برای این مسئله عالی میباشد که با فرایند ابتدایی نصب آسانسور آشنا گردید در بالا مایحتاج میباشد که مبنا های بالا بر را به طور درست قرار دهید تا از کله شدن یا این که سقوط کردن آن خودداری گردد. خرید بالابر نفربر برای باور می توانید از کیسه های شن برای شالوده های عقب بالا بر به کارگیری کنید.ایمن ترین خط مش جوش دادن شالوده های میلگرد بر روی زمین میباشد.در مرحله بعد از آن می‎‌توانید باکس بالا بر را روی ریل قرار دهید و برای اعتقاد پشت ریل را با میلگرد یا این که مففتول ببندید.
 
چه تفاوتی در میان بالا بر و آسانسور وجود دارااست ؟
 بالا بر و بالا بر چرا‌که تلاش حدودا مشابهی دارا‌هستند شاید منجر گزینش نادرست برای ساختمان شود به همین عامل تفاوت های آن‌ها‌را به اختصار توضیح میدهیم:
سرعت بالا بر ها نسبت به بالابرها تحت‌خیس میباشد
برای بالابر نسبت به بالابرباید هزینه بیشتری جهت امکانات خرید و نصب آن پرداخت خواهد شد.
آسانسورنسبت به بالا بر فضای بیشتری را اشغال می‌نمایند.
مصرف برق در بالا بر نسبت به بالا بر بیشتر میباشد.
در جای هایی که تعداد طبقات کمتری دارا‌هستند به کارگیری از آسانسور نسبت به بالا بر ریلکس خیس میباشد.
نکات اساسی در خرید بالا بر ساختمانی
برای خرید بالا بر ساختمانی مطلقا مایحتاج میباشد که از گذشته به چندین از نکات دقت نمائید که عبارت اند از :
طول: این گزینه نقش مهمی در تعیین بالا بر مایحتاج شما دارااست چنانچه که طول تحت‌خیس از 20 متر باشد بالا بر تک فاز برای ساختمان  شما مطلوب میباشد
سیم بکسل : سیم بکسل مهمترین نصیب بالا بر ساختمانی میباشد چون هر چه ضد پیچ مستعمل در آن حاذق خیس باشد ایمنی بیشتری را ساخت‌و‌ساز می‌نماید. منبع برق : قطعا برای بالابرهای حاذق می بایست به اندیشه یک منبع برق قادر باشید تا در زمان ساخت‌و‌ساز به ایراد بدون شوخی عکس العمل نکنیند. برای خرید آسانسور ساختمانی با شایسته ترین ارزش به شیت اساسی وب سایت پارس آسانسور مراجعه‌کنید.