امکانات دسترسی به طول در طیف وسیعی از صنعت های و بخشهای متفاوت به عمل برده میشوند . بوم لیفت یا این که بالا بر وسیله ایست که قابلیت و امکان دسترسی اشخاص و امکانات را به طول مهیا می سازد و دارنده گونه های گوناگونی میباشد . یک کدام از این گونه های ، بالا بر نفری یا این که بالا بر نفر میباشد که برای برای دسترسی اشخاص به طول به عمل می رود و غرض از ساختن آن در در رتبه اولیه بالابردن آدم برای شغل در طول است . اشکال متنوعی از آسانسور نفر در بازار جان دار میباشد که مهم‌ترین آنان عبارتند از :

استفاده کننده بالا بر نفری در شاخه های مختلی میباشد از آن پاراگراف می شود به کاربرد در حریق آدرس ، در تعمیر و خدمت خطوط برق ، صنعت های هواپیمایی ، فعالیت روی ساختمان های بلند ، باغبانی و … اشاره نمود .
گزینش آسانسور نفر مطلوب هم با اعتنا به نوع کاربری متعدد میباشد . از جمله آسانسور آکاردئونی SK120 یک بالا بر نفر مطلوب جهت به کار گیری در صنعت های هواپیمایی میباشد . و یا این که آسانسور نفری تلسکوپی مطلوب فضاهای گشوده و بیرونی که سختی ها رمز منش نباشند و همینطور فضاهایی با طول زیاد مطلوب است . کمپانی کارا هیدرولیک دماوند یک سری مثال از آسانسور نفر نوع تلسکوپی را ساخت می کند . به صورت نمونه بالا بر تلسکوپی KT140  اولی بالا بر نفری 14 متری ساخت و ساز باطن میباشد که امکان نصب روی خودوروی نیسان را دارا میباشد . برای یک آسانسور نفر که روی وانت نیسان نصب می‌شود این طول کاری بسیار متعددی محسوب میشود. بیسون صنعت سبک KT110 با طول کاری 11 متر – سبک KT120 با طول کاری 12 متر – سبک KT150 با طول کاری 15 متر و سبک KT220 با طول کاری 22 متر از سایر مثال های بالا بر نفری پشت خودرویی از نوع  نفری تلسکوپی تشکیل داد کمپانی کارا هیدرولیک دماوند میباشند .
بالا بر KT140  بالا بر نفری از نوع تلسکوپی میباشد
آسانسور نفری مفصلی یا این که بالا بر مفصلی تلسکوپی هم یک کدام از دیگر از خرید بالابر نفربر اشکال مطلوب بالا بر نفری با کاربرد های متعدد میباشد که برای فضاهای بسته و یا این که فضاهایی که دارنده سختی ها متععد بر راز خط مش باشند مطلوب میباشد. این مثال از بالا بر نفر دارنده توان مانور بسیار بالایی در مقایسه با دیگر گونه های بالا بر نفری میباشند و امروزه تحت عنوان بالا بر Z سیستم در عالم شناخته می‌شوند  . بالا بر K105 با طول کاری 10.5 متر – آسانسور KZ120 با طول کاری 12 متر  – آسانسور KZ170  با طول کاری 17 متر – بالا بر KZ190 با طول کاری 19 متر ، تولید ها کمپانی کارا هیدرولیک دماوند از نوع تلسکوپی مفصلی میباشند.