هم اکنون برای مقایسه بالاب بیسون صنعت ر هیدرولیکی با آسانسور وینچی به صورت ظریف، درین نصیب به معرفی آسانسورهای کششی می‌پردازیم. آسانسورهای کششی از سیستمی از کابل‌ها، شیارها و یک موتور استعمال می‌نمایند که معمولا در یک موتورخانه غیر وابسته بالای راهرو قرار دارا هستند.

 

اتاق بالابر برای چرخاندن نوارهای کابلی که کابین بالابر را از طبقه ای به طبقه دیگر بالا و ذیل می نماید، گشتاور ساخت می نماید. آسانسورهای کششی معمولً در ساختمان ‌های بلند به کار گیری می ‌شوند و برای معماران و پیشرفت ‌دهندگانی که افق‌خراش‌ ها را می ‌سازند، مورد‌ ای مطلوب میباشند. حالا به دنبال برای مقایسه بالا بر هیدرولیک با کششی، مانند نصیب پیشین به معرفی نقاط قوت و ضعف این بالابر می‌پردازیم.

 

 

 

نقاط قوت آسانسورهای کششی:

یک کدام از پر رنگ‌ترین نقاط قوت خرید بالابر نفربر آسانسورهای کششی سرعت آنهاست. آسانسورهای کششی سریعتر از آسانسورهای هیدرولیک عمل می نمایند و همینطور می‌توانند گنجایش های بیشتری را تحمل نمایند.

 

آسانسورهای کششی همچنیت در کوشش خویش بسیار نرمتر و قابل حدس خیس میباشند. این مسئله تا حدی به جهت سیستم کابل و قرقره میباشد که بالا بر را کار کشته می‌ سازد تا یک ترفیع و فرود ریتمیک را در مقابل تکان کندتر آسانسورهای هیدرولیکی نگهداری نماید.

 

تا به‌این نصیب، مهم‌ترین تفاوت بالا بر هیدرولیکی و کششی در سرعت آن‌ها میباشد.

 

 

 

نقاط ضعف آسانسورهای کششی:

ضعف نخستین آسانسورهای کششی هزینه آنهاست. سیستم های بالابر کششی بغرنج‌خیس می باشند؛ چون به یک اتاق برای حفظ موتور نیاز دارا‌هستند که به هزینه کلی نصب میافزاید. ضمن این، از آنجایی که آسانسورهای کششی بارهای هنگفت ‌ تری را حمل می ‌نمایند، برای کارکردن به انرژی بیشتری نیاز دارا هستند و هزینه ‌های مراقبت آن ‌ها نیز بیشتر میباشد.