امروزه به دلیل تغییرات سریع اقتصادی و صنعتی ، نیاز به ایجاد کرد ذیل ایجاد کرد های لازم برای ساخت مانند سوله های صنعتی در اینک گسترش است که به‌دنبال آن عرضه ماشین آلات صنعتی نیز که در ایجاد کرد و حفظ سوله کاربرد داشته باشند نیز رو به افزایش می‌باشد.

بالابر نفربر هیدرولیکی چه‌طور عملیات ساخت کارگاه¬ها را تسهیل می¬کند؟

در‌این در میان نیاز به انواع بالا بر نفربر هیدرولیکی و سیستم ها و مکانیزم های بالابر به شدت شم میگردد. به همین دلیل شرکت ها آفریننده آسانسور با عرضه بهترین تکنولوژی ها سعی در ارائه بهترین راهکارها جهت کار در حین دارا‌هستند.

یکی نگرانی های کارگران و کارفرمایان امروزه رفع مخاطرات موجود به هنگام کار در طی و به شیوه سنتی مانند بالا رفتن از تیرها ، استعمال از نردبان ها و حتی آویزان شدن از جرثقیل می‌باشد. گاهی دیده گردیده‌است که به هنگام ساخت‌و‌ساز برای ذیل آوردن هزینه­ ها ، کارگران سوای بالابر و فقط با به کارگیری داربست های فلزی اقدام به عملیات می کنند. روشن می‌باشد که وجود داربست و بالا رفتن نیروی کار از آن بدون وسایل ایمنی و آن هم در زمان، همیشه خطر سقوط از ارتفاع را به یار و همدم خواهد داشت. در‌این وضعیت کارگران همدم خود وسایل و ابزار آلات مختلفی برای مثال سیستم های جوشکاری را نیز با خود به محل جوشکاری می برند که خود بر حجم نقص‌ خواهد افزود.

گاهی تا حادثه ها دلخراشی مانند سقوط از ارتفاع برای کارگران چهره ندهد کسی به درنگ به کار گیری از تجهیزات ایمن شغل در طی خصوصا آسانسور هیدرولیکی نخواهد بود. چیزی که حتی کارفرمایان هم دیر به پندار آن می افتند. تصور کنید آن‌ها به درستی فراگیری ببینند و به جای بالا رفتن از داربست های فلزی و نا ایمن یا حتی آویزان شدن از تیرهای یک کارگاه ، قدم به سبد یک بالابر نفری ایمن بگذارند و در حین با فرضی ریلکس فعالیت خود را به ایفا برسانند.

البته فراموش نکنید یک بالابر هیدرولیک ایمن و مطمئن. نه هر وسیله ای که به شما سفارش می شود.

نصب کارگاه

نقش بالا بر در متصل کردن قطعات متفاوت کارگاه و ارتقاء سرعت شغل

امروزه هر مجموعه تولیدی با چالش هایی مانند بهبود کارآیی ، کیفیت و ایمنی روبرو می باشد. هر چه ساخت سوله بیشتر باشد، جوش کاری ، اتصالات با پیچ و مهره و عملیات جانبی آن بیشتراست. هر چه ارتفاع کارخانه بیشتر باشد، مخاطرات ناشی از آن نیز بیشتر می گردند. حالا فرض فرمایید عملیات جوشکاری با بالا رفتن از داربست های فلزی توام باشد، در منفعت به کار گیری از تجهیزاتی مانند بالابر راهی هست که به امداد آن در سوله ها می توان قطعات را سریع تر ، بهتر و با خیالی وارفته تر جوشکاری و متصل نمود. عملیات جوشکاری چه بدون استفاده از بالا بر نفر و چه به کمک آسانسور متحرک انجام خواهد عهده دار شد اما نکته دیگر که از اهمیت بالایی برای کارفرمایان برخوردار است فرصت خواهد بود. در هر فعلا به کار گیری از انواع آسانسور ها ضامن کاهش خطرات ، ارتقاء میزان سرعت و بهبود کیفیت ایفا کار خواهد بود.

نصب کارگاه با بالابرهای بوم لیفت

عملیات جوشکاری قادر است بر روی سازه های نو و گسترش یا تطبیق سازه های جانور باشد. امکانات معمولی برای اجرای با صرفه می‌تواند مشمول مورد ها زیر باشد:

برنامه ریزی دقیق اولیه شغل و اموزش بی نقص پروسه و جزئیات که توسط معماران و مهندسان طراحی تهیه شده است.

استقرار قطعات توسط جرثقیل در محل نصب.

به کارگیری از بالابر نفر بر هیدرولیکی برای بالا بردن و هدای جوشکارها و سایر نفرات به ارتفاع.

قبل از پژوهش اثرات استفاده از بالا بر نفربر هیدرولیکی در جوشکاری سوله ها به تجزیه و تحقیق کوتاهی از کلمه ارگونومی کارگران می پردازیم. این پاراگراف را به خاطر داشته باشید: \" ارگونومی مناسب جوشکاران و کارگران نصب هنگام فعالیت، ارتباط مستقیمی با وضعیت قرارگیری آن­ها هنگام کار در زمان داراست. بخش اعظمی از کارگران هنگامی که مدتی در زمان قرار بگیرند در گیر سرگیجه و ضعف جسمانی خواهند شد که احتمال سقوط آن­ها را از ارتفاع افزایش خواهد داد و حتی در‌حالتی که با کمربند ایمنی خود را به سازه بسته باشند احتمال برخورد آن ها با سازه بعد از سقوط وجود دارد. \". ارگونومی تقریبا ده ها سال ذیل تجزیه و نظارت کارشناسان بوده می باشد که در مراحل طراحی و تولید محصول ها ، و وسایل و ابزار الات فنی برای استقرار افراد در موقعیت های استاندارد به شغل میرود. ارگونومی فیزیکی افراد هنگام استفاده از بالابر نفربر هیدرولیکی در بهترین حالت قراردارد زیرا در آن برای راحتی استقرار کارگران در موقعیت های مناسب در هنگام کار تامل گردیده است. ارگونومی فیزیکی به مجموعه روش هایی که افراد با ابزارهای کاری خود مرتبط می باشند متمرکز بوده و برای آن‌ها راه حل های مناسبی دارد

نصب کارگاه فلزی با بالابر و بدون آسانسور

بالا بر ها انواع مختلفی دارند به عنوان مثال : بالابر آکاردئونی ، بالا بر ستونی ، بالا بر خودکششی ، بالابر تلسکوپی ، بالابر پشت کامیونی. توسعه و گسترش سازه های فلزی و کارخانه ها یکی‌از مهمترین مراحل نصب هر پروژه ساختمانی و کارخانجات هست. هر چه بالابر هیدرولیک نفربر بزرگتر، مرتفع تر و با شعاع عملیاتی گران قدر تری باشد، در طول انجام جوشکاری صرفه جویی خواهد شد. در‌این‌حالت‌‌ با دقت به طراحی ماهر بالا بر ارگونومی مناسبی برای کارگران پیش بینی می شود.

به طور معمول وجود آسانسور هیدرولیکی در یک مجموعه صنعتی در حال ساخت و با وسعت هزاران متر مربع و در چندین طبقه بسیار موثر می‌باشد. با استعمال از آسانسور آکاردئونی یا بالا بر بوم لیفت در محدوده ارتفاع مناسب که می تواند تا ارتفاع 30 متری و شعاع 10 متری را پوشش دهد، نه فقط ضریب ایمنی به شدت ارتقا خواهد یافت بلکه به دلیل افزایش سرعت چند برابری کار ، هزینه های پروژه کاهش خواهد یافت، همچنین هزینه های داربست و تعداد نیروی انسانی کاهش چشمگیری می­یابد. حتی استعمال از آسانسور نفربر در پروژه های کوچک تر نیز به صرفه خواهد بود. آن تیم از پیمانکاران تولیدکننده کارگاه که تمایلی به خرید بالا بر هیدرولیک ندارند می توانند برای پروژه خود اجاره بالابر را در نظر بگیرند.

مهندسین طراح هنگام طراحی یک کارگاه صنعتی همگی پارامترهای ایمنی را در لحاظ خواهند گرفت. از بهترین نرم افزارها به کار گیری خواهند نمود تا طراحی بی نقصی داشته باشند. مهندسین طراح و آفریننده بالابر هیدرولیکی نیز با جاری ساختن محاسبات دقیق و متریال کیفیت خوب ، با بهره گیری از تکنولوژی های نو در ساخت و نرم افزارهای مهندسی ، روز به روز کیفیت و ایمنی بالابرها را بهبود می­بخشند.

پارامتر های سرعت ، زمان بندی و هماهنگی در بین کلیه اجزا در عملیات نصب و مراقبت سوله اهمیت ویژه ای دارد که با به کار گیری از بالابر نفربر هیدرولیکی در اجرای سازه های عمرانی بویژه کارخانه های صنعتی بهبود چشمگیری خواهد داشت. اندازه و ظرفیت دستگاه های بالا بر با توجه به وسعت عمل و بودجه کارفرما در لحاظ گرفته می شود. برای اطمینان از اینکه بالابر هیدرولیک نفری دارای ارتفاع و ظرفیت و بعدها سبد مناسب برای حصول به بخشها متفاوت و متناسب با کاربرد مورد نظر باشد بایستی مختصات پروژه به دقت به مهندسین فروش آسانسور اعلام گردد. به این نکته توجه داشته باشید که هرگز از ظرفیت 100 درصدی بالابر نفربر هیدرولیکی به کار گیری نکنید و به عنوان یک قانون اصلی، کارها می بایست طوری برنامه ریزی شوند که حداکثر بار 75 درصد ظرفیت بالابر روی آن قرار گیرد. در نظر داشته باشید که قیمت بالا بر نفربر به ارتفاع و ظرفیت آن بستگی دارد.

نقش بالابر در عملیات ساختمانی و بهره‌برداری از سوله ها

اینک سازه کارگاه شما آماده شده است و بر اساس نوع کاربری استفاده از برق و تأسیسات اجتناب ناپذیر می‌باشد. همچنین سیستم های امنیتی و نظارتی مشمول دوربین ها و سیستم اعلام و اطفاء حریق ، سیستم های فروغ و روشنایی ، داکت های هوا و سینی کابل ها که باید در زمان نصب شوند. برخی از سوله ها نیز نیاز به اجرای سقف کاذب متناسب با کاربری آن داراست.

بعضی از پیمانکاران برای عملیات اجرائی، از داربست استفاده می کنند. خرید بالابر نفربر - استفاده از داربست شاید در کوتاه فرصت کم هزینه تر باشد البته محدویت هایی نیز تشکیل داد میکند. استعمال از داربست در فضای سوله برای نصب تجهیزات و تأسیسات در سکو اول سبب ساز ساخت مانع برای تردد در سطح سوله می شود. همچنین احتمال سقوط افراد و امنیت پایین عمل در حین سبب تشکیل داد نگرانی برای کارفرما می گردد. و اما افزایش مجال اجرای کار نیز دغدغه دیگریست که هزینه های تک تک شده را نیز ارتقا می‌دهد.

 

برای همگی این موردها استعمال از آسانسور هیدرولیکی نفری ضامن ایمنی و سالم کارمندان است. بیسون صنعت صرفه جویی در وقت همواره مدنظر کارفرمایان بوده و است . با استعمال از بالابرهای آکاردئونی با سطح عظیم سکوی شغل یا استفاده از بالابرهای بوم لیفت با دسترسی جانبی ، عملیات تکمیلی سوله ها به‌سرعت انجام شده و سبب کاهش هزینه ها می‌شود.