این نوع بالابرها دسترسی از ۱۲ متر به بالا را امکان‌پذیر میسازند. حرکت بازوی (بوم) این مدل بالابرها به صورت تلسکوپ بوده و به همین دلیل دسترسی به ارتفاع بسیار زیاد را ممکن می‌سازد. همچنین در مقایسه با نوع مفصلی از قدرت مانور بیشتری بهره مند بوده و هزینه‌های محافظت خرید بالابر نفربر آن بیشتر می باشد. بعضی از مدل‌های این دستگاه دارای یک بازوی متحرک پایانی (Jib) یا اصطلاحاً فلای بوم، جهت دسترسی هرچه بیشتر به سطح افق هست. این بالابرها نیز دارای اشکال خود محرک (دیزلی، برقی، هیبریدی) یا قابل نصب بر روی خودرو و نیز قابل یدک میباشند. ظرفیت این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم به بالا متغیر هست و در بعضی مدل‌های خاص به ۱۰۰۰ کیلوگرم نیز می‌رسد.

 

بالابرهای مفصلی-تلسکوپی (Articulating Boom)

این نوع بالابرها ترکیبی از بالابر مفصلی و بالابر تلسکوپی هست که دسترسی از ۱۴ متر به بالا را امکان‌پذیر می‌سازند. این نوع از بالا بر دارای دو نوع بازو (بوم) یکی با تکان بدون نقص (پانتوگراف) مانند و دیگری با حرکت تلسکوپ مانند است. به همین جهت در مقایسه با گونه های مفصلی بیسون صنعت یا تلسکوپی از قدرت مانور بسیار زیاد و نقاط کور کمتری شامل است و نیاز به اپراتور حرفه ای تر دارااست. برخی از مدل‌های این دستگاه نیز دارای یک بازوی متحرک پایانی (Jib)، جهت دسترسی هرچه بیشتر به سطح آسمان بوده که قدرت مانور و سهولت به کارگیری را بسیار ارتقاء خواهد داد. این بالابرها نیز دارای انواع خودکششی (دیزلی، برقی، هیبریدی) یا قابل نصب بر روی خودرو و نیز قابل یدک می‌باشند. ظرفیت این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم به بالا متغیر می باشد.

بالابرهای تلسکوپی-تلسکوپی(Telescopic Boom)

نوع دیگری از بالابرهای بغرنج‌تر تلسکوپی-تلسکوپی می‌باشند. درین بالابرها دو بوم تلسکوپی شغل بالابری را انجام خواهند داد که در نهایت توان مانور بالا و دسترسی افقی بسیار زیاد را به همراه خواهد داشت. همچنین بالابرهای بلند رتبه از این مکانیزم به کارگیری کرده و ایجاد کرد آسانسور تا ۱۰۰ متر به وسیله این مکانیزم در فقید مرسوم است. پلاتفورم‌های هیدرولیکی آتش‌نشانی عموماً از این مدل می باشند.