این بالابرها دارای سازه فولادی بوده و براین اساس عمر و ظرفیت آنها از بالابرهای آلومینیومی بیشتر است. بعضا از اشکال این بالابرها دارای جیب یا فلای بوم بیسون صنعت که یک بازوی کوچک منتهی به سبد می‌باشد نیز هستند و می‌توانند کمی دسترسی جانبی ایجاد نمایند. بالابرهای ستونی عمود بر به صورت خود کششی عرضه میشوند و بعضا از آن ها در زمان نیز تکان کرده و نیازی به جک حانبی ندارند. این بالابرها عموما با برق تک فاز شهری و یا باتری کار می کنند.

 

بالابر تک ریل آلومینیومی آسانسور دو ریل آلومینیومی بالا بر ستونی عمودبر خودکششی

بالابر تک ریل آلومینیومی سیار (Push around) بالابر دو ریل آلومینیومی سیار (Push around) بالابر ستونی عمودبر خودکششی دارای جیب

 

 

۳- بوم لیفت های خود کششی:

 

بالابرهای خودکششی بازویی با همان بوم لیفت در مکان هایی به کار گیری می‌شوند که به دسترسی افقی نیاز می‌باشد و یا ارتفاع به قدری زیاد می باشد که بالابرهای آکاردئونی و ستونی پاسخ گو نیست. آسانسور های خودکششی دارای یک موتور الکتریکی، دیزلی، بنزینی و یا هیبریدی می باشند و  خرید بالابر نفربر میتوانند با سرعت کم در دفتر کار جنبش نمایند. این بالابرها برای جابجایی زمان بر دوران نبوده و عموما در تارنما های کاری می مانند تا فعالیت به اتمام برسد و یا در کارخانجات، مراکز خرید، فرودگاه ها، مراکز مذهبی و... که نیازی به پیمایش های زمانبر نیست از آن ها استعمال میگردد. برخی از بالابرهای خودکششی بوم لیفت قادرند حتی در ارتفاع نیز روی زمین تکان کنند و نیازی به جک تصویب کننده ندارند. اما این به شرطی است که شیب زمین از مقدار مجاز تجاوز نکند. همین امر سبب ساز افزایش سرعت کارایی این بالابرها در مقایسه با دیگر بالابرها میشود. بوم لیفت های خود کششی به صورت مفصلی-تلسکوپی و تلسکوپی تولید می‌شوند. مدل های مفصلی-تلسکوپی از توان مانور بالاتری برخوردار می باشند و تا حد اکثر ۴۳ متر دسترسی ساخت و ساز شده و قابلیت و امکان پل زنی دارند. بالابرهای خودکششی تلسکوپی عموما ارتفاع کاری بالاتری دارا هستند و حد اکثر تا ۶۰ متر دسترسی ساخت‌و‌ساز می کنند.