بالا بر های کششی یا این که وینچی نوع دیگر از اشکال بالا بر می‌باشند که به نسبت بالابرهای هیدرولیکی دارنده قیمتی مطلوب خیس البته اقتدار و امنیت کمتری می‌باشند. آسانسور کششی دارنده مصارف و کاربرد های گوناگونی است که از این کاربردها می شود به به کار گیری در ساختمان، خانه، دکان و رستوران و … اشاره نمود. بالا بر خانگی کششی یکی پرکاربرد ترین نوع بالابرهای کششی است.
پیاده سازی و تشکیل داد آسانسور کششی خانگی اعتنا به کاربرد و ذوق وسلیقه مشتریان ایفا میگردد. آسانسور های کششی معمولا برای جا به جایی توشه استعمال میشوند تا جابه جایی نفر، به این دلیل‌که با دقت به سیستم این نوع بالا بر ها و مکانیزم آن و همینطور ضریب اعتقاد و باور این نوع بالابرها، خرید بالابر نفربر برای به کار گیری اشخاص زیاد مطلوب وجود ندارد. این نوع بالابرها به طور کفی ساخته میگردند. همان طور که گفته شد ارزش تک تک گردیده این بالابرها نسبت به بالابرهای هیدرولیک کمتر بوده البته در مقابل آن به انگیزه نداشتن پاراشوت و راپچرولو از امنیت کمتری منتفع می‌باشند.
از بالا بر خانگی کششی در منزل ها معمولا برای جابه جایی اشخاص میان طبقات به کارگیری میگردد، به‌این شکل که‌این نوع بالا بر ها را به طور نیم کابین توصیه داده و ساخته میگردد، توان تحمل وزن بالا بر خانگی کششی محصور بوده البته با دقت به ارزش آن، برای عده ای که نمی‌خواهند زیاد هزینه بکنند مطلوب میباشد.
برخی از خصوصیت های آسانسور خانگی کششی
✔ قابلیت و امکان به کار گیری از استیل کاری برای کفی آن
✔ قابلیت و امکان تشکیل داد برای طول تا۱۰ متر (۴ توقف)
✔ همت به طور پوش باتنی با تابلو دستور رله وکنتاکتوری سازگار با سیستم
✔ امکان تغییر و تحول سرعت با به کار گیری از نسبت های زیر خیس گیربکس
✔ امکان استعمال از درایو جهت تهیه سرعت بالا بر و آغاز و استپ قابل انعطاف آن فارغ از شوک
✔ قابلیت و امکان نصب موتور گیربکس در صدر یا این که ذیل آسانسور بر پایه ی گوشه و کنار و نمای شغل
✔ قابلیت و امکان بکارگیری سنسور نوری جهت تشخیص اجسام در ذیل کفی هنگام کم شدن
✔ قابلیت و امکان استعمال از برق تک فاز
✔ قابلیت و امکان پیاده سازی و ایجاد کرد جهت حمل بارهای هنگفت تا ۱۵۰۰ کیلو گرم