آسانسور متحرک با مکانیزم مفصلی میباشد که بازوها به طور کامل مانند با نیروی هیدرولیک جنبش می نمایند. بالابرهای مفصلی برای طول نادر مطلوب میباشند، نوع دیگر با مکانیزم تلسکوپی شغل می نمایند که در واقعیت جک های هیدرولیک و بازوهایی هیدرولیکی به صورت یک تلسکوپ درون یکدیگر می باشند و موقع جاری ساختن شغل به خارج رانده میگردند و دسترسی افقی و عمودی نسبی تولید میشود. نوع سوم و کارآمدتر مکانیزم مفصلی-تلسکوپی میباشد که دارنده هر دو نوع بازو مفصلی و تلسکوپی میباشد و از حیث توان مانور و شغل در وضعیت طاقت فرسا و همینطور بعدها بسته گردیده کوچکتر دارنده مزیت و برتری نسبت به سبک های قبل می باشند. فرق عمده بالابرهای سیار با جرثقیل ها درین میباشد که آسانسور سیار بیشتر برای حمل نفر و امکانات در گنجایش های پایین یک بدن به کار گیری می‌گردد. بالابرهای سیار به خیال و خاطر قابلیت پل زنی از روی سختی ها و بدور زدن آنان بیشترین به کار گیری و کاربرد را در دسترسی به خطوط برق فشار حاذق و سیم های تلفن، تیرهای لامپ برق، ساختمان های بلند و شغل های خدماتی مانند آتشنشانی و کمک و نجات دارا‌هستند.

شیوه گزینش بالا بر سیار
برای خرید بالا بر می بایست به نکاتی مانند آیتم های تحت اعتنا کرد:

گنجایش
 نوع مکانیزم بالابری
طول بالاروندگی
نیرومحرکه و سوخت مصرفی
نوع تشکیل داد و پیاده سازی
ایمنی و سیستم های حفاظتی
سرعت در نصب و فعال سازی
نوع چرخ های حرکتی مطلوب دور و بر کارگاهی یا این که جاده ایی
بالابرهای اثبات
بالابرهایی که بعد از نصب و راه‌اندازی در مکان خویش اثبات و بی جنبش هستند بالابرهای اثبات اسم میگیرند. بالابرهای اثبات عموما صرفا قابلیت و امکان انتقال عمودی را دارا‌هستند، بیشترین به کارگیری از بالا بر اثبات درکارگاه ها و سوله ها برای به کارگیری در خطوط ایجاد، خرید بالابر نفربر آسانسور مغازها، آسانسور انبارها، بالابرهای فروشگاهی و بالا بر منزل ها برای انتقال و حمل نفر و توشه فی مابین طبقات و همینطور ازبین بردن اختلاف سطوح در باراندازها آیتم به کار گیری قرار میگیرند. گاها در جای هایی که قابلیت و امکان افزودن و نصب بالا بر نمی‌باشد و هزینه نصب بالابر بسیار بالا است از بالابرهای اثبات استعمال می گردد، و به دو نوع بالا بر هیدرولیکی اثبات و آسانسور وینچی (بالا بر زنجیری) تقسیم می گردند.

آسانسور هیدرولیکی اثبات خویش به دو گروه آسانسور هیدرولیکی جک بدون واسطه و غیر بدون واسطه و آسانسور اثبات قیچی یا این که آکاردئونی تقسیم میشود، آسانسور قیچی اثبات دارنده بیشترین ضریب امنیت و بیشترین قدرت بالابری را به خیال و خاطر به کار گیری از مکانیزم قیچی فی مابین بالابرها دارا هستند.