آسانسور ها در گونه های مختلفی مانند؛ آسانسور فروشگاهی، بالا بر خانگی، آسانسور وینچی، بالا بر صنعتی، بالابر دکان، بالابر ساختمانی، آسانسور ویلچر بر، بالابر بیمار بر و ... جانور می باشند که هرکدام از این بالا بر ها در ابعاد مختلف و مکانیزم منحصر به فرد به خود را دارند و در‌صورتی‌که قصد خرید بالابر را دارید بایستی با ویژگی های آن آشنا باشید.
 
وجه مشترک و به عبارت دیگر کارکرد مخصوص هر نوع بالا بر آن است که بالا بر ها وظیفه و نقش جا به جایی اشخاص و یا اجسام در مسیر عمودی یا در بین طبقات را داراند. اما همان گونه که مستحضر هستید آسانسور ها به دو گونه ی بالابر ثابت و بالابر متحرک تقسیم بندی می گردند.
 
انواع آسانسور
همان گونه که ذکر شد آسانسور ها به دو گونه ی ثابت و متحرک تقسیم بندی می گرند. بالا بر های صنعتی نیز از این دو گونه خارج نیست.
 
ایجاد کرد بالابر های صنعتی عموما برای به کارگیری در یخچال فریزر ها، کارخانه ها، سوله ها و انبار ها بکار برده می گردند زیرا قیمت بالابر صنعتی بسیار مناسب هست. ولی نکته ی قابل توجه هست این مورد می باشد که تشکیل داد آسانسور بنا بر درخواست سفارش دهنده ساخته می‌گردد. گروه بندی انواع بالا بر صنعتی به تفصیل تحت می‌باشد؛
 
آسانسور صنعتی ثابت
این بالابر ها مانند بالا بر های متحرک امکان جا به جایی ندارد. این گروه از بالابر ها از دو نوع آسانسور هیدرولیکی و یا وینچی خارج نمی باشند که به صورت ثابت در محل مورد نیاز نصب می‌شود. این بالابر ها بسیار آیتم استقبال و پیشنهاد در خواست کنندگان آسانسور می باشد که یک کدام از دلایل اصلی این محبوبیت اقتدار بسیار بالای آن میباشد.
 
آسانسور صنعتی وینچی
بالابر های وینچی عموماً برای محل هایی گزینه استعمال قرار می‌گیرند که نیاز به قدرت کمتر و همچنین مقدار بار کمتری برای جا به جایی باشد.استدلال این نوشته‌علمی آن می‌باشد که بالابرهای وینچی دارای اقتدار پاره ای در قیاس با بلابرهای هیدرولیکی می باشند.
 
بالابر صنعتی متحرک
این مدل از آسانسور ها دارای چرخ هایی در پایین خود می‌باشند. این متاع کاربرد صنعتی دارااست و در صنایع و کارخانجات متفاوت آیتم به کارگیری قرار می گیرند.
 
بالابر صنعتی نفربر
این گونه از مدل های آسانسور متحرک کاربرد صنعتی دارااست که برای ارتفاعات بالا به کار گیری می‌شوند.بیسون صنعت این بالابر به صورت متحرک میباشد که همچون آسانسور قبل در ارتفاعات گوناگون ساخته می گردند.
 
بالابر صنعتی با کابین
کابین آیتم مستعمل درین آسانسور ظاهری زیبا به آن بخشیده می باشد و دارای امنیت بالا میباشد. این متاع که به صورت هیدرولیکی می‌باشد برای جا به جایی نفر گزینه به کارگیری است.
 
ظرفیت و مکانیزم بالا بر صنعتی
بالابر های صنعتی معمولا براساس نیاز با ظرفیت های متنوع ساخته می شوند، خرید بالابر نفربر در بعضا واحد های صنعتی معیار استفاده از آسانسور ها در طی روز آنقدر زیاد هست که دستگاه مربوطه بایستی از استاندارد های بالاتیی منتفع باشد تا بتواند پاسخگوی کارها باشد.
 
در ارتباط مکانیزم بالابرهای صنعتی باید این نکته را یادآور شویم که بیشتر بالابر های صنعتی در دو نوع ثابت و متحرک هستند. در نوع متحرک معمولا ترکیبی از مدل های متفاوت بالابرها بوده و به اصطلاح به آن ها مکانیزم ترکیبی گفته می‌شود، مانند : هیدرولیک- آکاردئون اما در اکثر اوقات آسانسور های صنعتی را با مکانیزم هیدرولیکی مشاهده می‌کنید.