x تبلیغات
بهترین مقالات خرید بالابر نفر بر

ابعاد آسانسور چگونه است؟

 


در این نوشته‌علمی بعدها آسانسور ۴ نفره، ۶ نفره، ۸ نفره، ۱۳ نفره کششی، هیدرولیکی، گرد، هوم لیفت و ... گستردن داده شده است. همچنین، جدول ابعاد چاله بالا بر، بعدها آسانسور مبنی بر قانون ها ملی ساختمان (مبحث ۱۵) و ابعادفضای بالاسری و اتاق موتورخانه مورد تحقیق قرار گرفته می‌باشد.
فهرست مطالب
ابعاد آسانسور
ابعاد آسانسور مقررات ملی ساختمان
اندازه های آسانسور ۴ نفره در پلان
ابعاد  خرید بالابر نفربر استاندارد آسانسور ۵ نفره در پلان
بعد ها آسانسور ۶ نفره در پلان
بعد ها بالابر ۸ نفره در پلان
بعدها آسانسور ۱۳ نفره در پلان
بعدها بالا بر ویلچربر (جک معلول)
ارتفاع چاهک بالابر
ارتفاع فضای بالاسری بالابر
ابعاد اتاقک موتورخانه بالا بر هیدرولیک
بعدها اتاقک موتورخانه آسانسور کششی
ابعاد بالابر
طبق محاسبات انجام شده برای نصب آسانسورهای متعدد، ابعاد استانداردی تعیین بیسون صنعت  شده است. ابعاد مشخصی که برای چاه، چاهک، موتورخانه و کابین آسانسور پیشنهاد میشود. اما باید اعتنا داشت که این بعدها تا سرعت ۲/۵ متر بر ثانیه احتساب و پیشنهاد شده است و چنانچه که سرعت بیشتری برای بالا بر در بگیریم و همچنین برای انواع آسانسورهای دیگر می بایست محاسبات تخصصی انجام شود. این محاسبات به وسیله شرکتهای مورد تایید و مشاورین مالک صلاحیت باید اعمال خواهد شد.

بعد ها بالابر مقررات ملی ساختمان
طبق مبحث پانزدهم ضوابط ملی ساختمان، که به طور منحصربه‌فرد به مطالعه استانداردها و قوانین ابعاد آسانسور پرداخته می‌باشد، ابعاد مشخصی برای آسانسورهای قابل اجرا در ساختمان های مسکونی پیشنهاد شد‌ه‌است. همانگونه که می‌دانید برای آسانسورها هیدرولیک سرعت ۰/۴ متر بر ثانیه را درنظر میگیریم. سرعت های ۱/۶ و ۲/۵ متر بر ثانیه صرفا برای آسانسورها کششی است. از آنجایی که آسانسورها برای ساختمان هایی با ترافیک گوناگون نصب می‌شوند می بایست دقت داشت که برای ترافیک های معدل و انتقال ساده مسافرین از آسانسورهای ۳۷۵، ۳۰۰ و ۴۵۰ کیلوگرمی استفاده می گردد. برای جابه جایی های سنگین تر مانند تردد افراد با صندلی چرخدار باید از آسانسوری با ظرفیت ۶۰۰ کیلوگرم در ساختمان استفاده کنیم. همچنین طبق استانداردها برای حمل برانکارد در مریضخانه ها، مریضخانه ها، آسایشگاه ها و سایر ساختمان ها بالا بر ۱۰۰۰ کیلوگرمی به فعالیت می رود.

گزینه مهم دیگر که در‌این مبحث از قوانین ملی ساختمان با اشاره میگردد، چاه مشترک بین آسانسورها می‌باشد. در آسانسورهای کنار هم که چاه مشترک دارا هستند عرض تمام چاه از تمام عرض چاه های هر آسانسور و عده ضخامت دیواره ها یا سازه های جداکننده بدست میاید. نکته حائز اهمیت مبحث پانزدهم مربوط به ارتفاع چاهک آسانسور می‌باشد. این ارتفاع برابر است با ارتفاع سریعترین آسانسور که در چاه مشترک جان دار است. همچنین ارتفاع بالاسری سریعترین بالا بر جان دار در چاه مشترک تعیین کننده دست کم ارتفاع کف آخرین توقف تا تحت سقف موتورخانه می‌باشد.

اندازه های آسانسور ۴ نفره در پلان
آسانسور ۴ نفره بر طبق استاندارد ظرفیتی مساوی ۳۰۰ کیلوگرم دارااست. بعدها کابین آسانسور ۴ نفره بطور معمول با عرض ۹۰۰ میلیمتر و عمق ۱۰۰۰ میلیمتر در نظر گرفته میگردد. ارتفاع کابین ۴ نفره ۲۲۰۰ میلیمتر می بایست باشد.

درب طبقات آسانسور ۴ نفره معمول به عرض بازشوی ۷۰۰ میلیمتر و ارتفاع ۲۰۰۰ میلیمتر در حیث گرفته میگردد. در این ظرفیت عرض چاه بالابر ۱۴۰۰ میلیمتر و عمق آن ۱۶۰۰ میلیمتر معمول می باشد.

بعدها استاندارد آسانسور ۵ نفره در پلان
آسانسورهایی به ظرفیت ۳۷۵ کیلوگرم یا متساوی ۵ نفره هویدا است که بعد ها بزرگتری نسبت به بالابر ۴ نفره دارا هستند. بعدها کابین آسانسور ۵ نفره را باید به صورت عرض ۱۱۰۰ در عمق ۱۰۰۰ میلیمتر در حیث بگیریم. ارتفاع کابین همان ۲۲۰۰ میلیمتر خواهد بود. و برای درب ها اندازه عرض ۸۰۰ و ارتفاع ۲۰۰۰ میلیمتر توصیه گردیده است.نکته حائز اهمیت در آسانسورها مسافربر این است که بعد ها چاه با دقت به نوع درب، نیمه اتوماتیک و خود کار کشویی یا اتوماتیک از وسط بازشو، متغییر می‌باشد.به این صورت که برای درب های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک کشویی عرض چاه و همچنین عمق آن ۱۶۰۰ میلیمتر می بایست باشد. اما بعدها چاه با انتخاب درب اتومات از وسط بازشو عرض ۱۸۰۰ میلیمتر و عمق همان ۱۶۰۰ میلیمتر خواهد بود.

بعدها آسانسور ۶ نفره در پلان
طبق قوانین ملی ساختمان ابعاد آسانسورهای ۶ نفره که ظرفیت ۴۵۰ کیلوگرم دارا‌هستند، با عرض ۱۱۰۰ و همچنین عمق ۱۱۰۰ میلیمتر با ارتفاع ۲۲۰۰ میلیمتر طراحی و نصب می شوند. اندازه عرض درب های بازشو کابین و طبقات ۸۰۰ میلیمتر و ارتفاع آن ها ۲۰۰۰ میلیمتر است. چاه آسانسورهای ۴۵۰ کیلوگرمی با عمق ۱۷۰۰ میلیمتری جاری ساختن میگردند؛ ولی اندازه عرض آن با تمرکز به کاربرد نوع درب متغییر هست. درب های نیمه اتوماتیک و خود کار به عرض ۱۶۰۰ میلیمتری و درب های اتومات که از اواسط باز میگردند به عرض ۱۸۰۰ میلیمتری نیاز دارا هستند.

ابعاد آسانسور ۸ نفره در پلان
بعد ها استاندارد برای ظرفیت ۶۰۰ کیلوگرمی که همان آسانسورهای ۸ نفره هستند، عرض ۱۱۰۰ میلیمتر با عمق ۱۴۰۰ و ارتفاع ۲۲۰۰ میلیمتری است. درین ظرفیت عرض چاه برای درب های نیمه خود کار و خودکار کشویی ۱۶۰۰ میلیمتر و برای درب اتوماتیک از اواسط بازشو ۱۸۰۰ میلیمتر می‌باشد. اندازه های چاه بالا بر برای ظرفیت ۶۰۰ کیلوگرم، عرض ۸۰۰ میلیمتر در زمان ۲۰۰۰ میلیمتر است.

بعدها بالابر ۱۳ نفره در پلان
آسانسورهای ۱۳ نفره با ظرفیت ۱۰۰۰ کیلوگرم طراحی می شوند. بعد ها کابین این بالابر دارای عرض ۱۱۰۰ میلیمتر در عمق ۲۱۰۰ میلیمتر و ارتفاع ۲۲۰۰ میلیمتر می‌باشد. همچنین بعد ها موردنیاز برای درب آنان مشابه سایر آسانسورها می‌باشد. یعنی عرض ۸۰۰ میلیمتر و ارتفاع ۲۰۰۰ میلیمتر را باید برای آن ها در لحاظ بگیریم . چاهی که برا این مجموعه از آسانسورها میسازند می بایست با ۲۶۰۰ میلیمتر عمق باشد. عرض این محیط با دقت به نوع درب آسانسور متعدد است. اگر درب نیمه خود کار یا خودکار کشویی نصب کنیم عرض چاه می بایست ۱۶۰۰ میلیمتر باشد و در صورت استعمال از درب خودکار از وسط بازشو عرض چاه آسانسور را ۱۸۰۰ میلیمتر در لحاظ می گیریم.

بعدها آسانسور ویلچربر (جک معلول)
آسانسور ویلچر بر با آسانسور ویلچر بر گوناگون می باشد. ابعاد بالابر ویلچر بر یا همان جک معلولین از قوانین دیگری تبعیت می کند. عرض کابین ویلچر بر ها از ۸۰ تا ۱۱۰ متغیر و عمق کابین بین ۱۲۵ تا ۱۶۰ سانتیمتر میباشد. برای استیناف بیشتر درباره بعد ها جک عقب افتاده جسمی در پلان و پژوهش گونه های آن ها کاغذ مخصوص آسانسور ویلچر بر را بازرسی فرمائید.

ارتفاع چاهک بالا بر
ارتفاع تمام چاهک های بالا بر به صورت مشترک تا سرعت ۱/۰ متر بر ثانیه،۱۴۰۰ میلیمتر هست. البته این ارتفاع برای آسانسورهای ۵ تا ۱۳ نفره در سرعت های بالاتر گوناگون خواهد بود. به این صورت که برای آسانسورهای ۵ تا ۱۳نفره تا سرعت ۱/۶ متر بر ثانیه، ارتفاع آن ۱۶۰۰ میلیمتر و برای آسانسورهای ۶، ۸ و ۱۳ نفره که سرعتشان تا ۲/۵ متر بر ثانیه هست؛ ارتفاع مقرر شده برا حفر چاهک ۲۲۰۰ میلیمتر هست.

ارتفاع فضای بالاسری آسانسور
دست‌کم ارتفاع کف آخرین طبقه تا تحت سقف چاه برای نصب آسانسور در ساختمان مسکونی با ظرفیت ۴ تا ۱۳ نفره، تا سرعت ۰/۶۳ متر بر ثانیه این فضا ۳۶۰۰ میلیمتر درنظر گرفته می شود. اما این ارتفاع برای سرعت بالاتر گوناگون می باشد. به‌این معنا که تا سرعت ۱/۰ متر بر ثانیه برای آسانسورهای ۴ تا ۱۳ نفره، ارتفاع مورد نظر ۳۷۰۰ میلیمتر و تا سرعت ۱/۶ متر بر ثانیه ۳۸۰۰ میلیمتر است.

در آسانسورهای با ظرفیت در میان ۸ تا ۱۳ نفره که سرعت آنان تا ۲/۵ متر بر ثانیه می‌باشد نیز این فضای بالاسری آسانسور به ۵۰۰۰ میلیمتر تغییر میکند.

بعدها دور و اطراف بالاسری کابین

ابعاد اتاقک موتورخانه بالا بر هیدرولیک
همانطور که برای کابین آسانسور ابعاد معلوم تعریف می شودبرای نصب آسانسورهای مسافربر طبق ضوابط باید ابعاد مشخصی برای اتاقک موتورخانه درنظر گرفته خواهد شد. عرض، عمق و ارتفاع این اتاقک برای ظرفیت تا ۱۳ نفر به گستردن پایین می‌باشد:

عرض ۲۰۰۰ میلیمتر
ارتفاع ۲۰۰۰ میلیمتر
عمق ۲۰۰۰ میلیمتر
بعد ها اتاقک موتورخانه آسانسور کششی
بعداز بازرسی بعد ها کابین بالا بر قصد داریم به پژوهش اندازه اتاقک موتورخانه اسانسور کششی بپردازیم. در بالا بر خانگی با ظرفیت ۴ نفر که سرعت آن تا ۱ متر بر ثانیه باشد، موتورخانه باید دارای عرض ۱۶۰۰ میلیمتر و عمق ۳۰۰۰ میلیمتر و ارتفاع این اتاقک ۲۰۰۰ میلیمتر باشد. در آسانسورهای ۶، ۶ و ۸ نفره عرض مورد تایید برای اتاقک ۲۲۰۰ میلیمتر می باشد. البته بایستی دقت داشت عمق این اتاقک در آسانسورهای ۵ و ۶ نفره، ۳۲۰۰ میلیمتر است و در آسانسورهایی با ظرفیت ۸ نفر، ۳۷۰۰ میلیمتر می باشد. در آسانسورهای ۱۳ نفره عرض ۲۴۰۰ و عمق ۴۲۰۰ میلیمتر است. ارتفاع اتاق موتورخانه آسانسورهای کششی با ظرفیت ۴ تا ۱۳ نفره کلاً ۲۰۰۰ میلیمتر هست.

آسانسورهای کششی تا سرعت ۱/۶ متر بر ثانیه به طور مشترک در ظرفیت ۵ تا ۱۳ نفره برای نصب به ارتفاع ۲۰۰۰ میلیمتر نیاز دارا هستند. عرضی که برای آسانسورهای ۵، ۶ و ۸ نفره تعیین کرده اند ۲۲۰۰ میلیمتر هست و برای ظرفیت ۱۳ نفر، ۲۴۰۰ میلیمتر است.

عرض اتاق موتورخانه برای آسانسورهای کششی ۵ و ۶ نفره ۲۳۰۰ میلیمتر، آسانسورهای ۸ نفره ۳۷۰۰ میلیمتر و برای ظرفیت ۱۳ نفر عرض آن ۴۲۰۰ میلیمتر می باشد.

در سرعت بالای ۲/۵ متر بر ثانیه عرض استاندارد برای آسانسورهای ۶، ۸ و ۱۳ نفره ۲۸۰۰ میلیمتر هست. در آسانسورهای کششی ۸ نفره، عمق اتاق موتورخانه باید ۳۷۰۰ میلیمتر و برای آسانسورهای ۱۳ نفره ۴۲۰۰ میلیمتر می‌باشد. ارتفاع این اتاقک را در آسانسورهای ۶، ۸ و ۱۳ نفره ۲۶۰۰ میلیمتر در نظر می‌گیرم.
 

نفربر هیدرولیک خانگی و طریقه راه اندازی آن

 


آسانسور خانگی چیست؟
آسانسورهای خانگی Home elevator به آسانسورهای کوچکی گفته می‌گردد که در خانه ها برای جابجایی مسافرین میان طبقات نصب می شوند. کاربرد آسانسورهای خانگی بیشتر در خانه ها و ویلاهای دو تا چهار طبقه است. استفاده از آسانسورهای خانگی در ساختمان های دیرین بدون بالا بر تا 4 طبقه نیز معمول است. آسانسورهای خرید بالابر نفربر  خانگی میتوانند با سرعت کم تا معدل عمل میکنند. در بخش اعظمی از مفاد قابلیت اجرای آسانسورهای خانگی کوچک با برق تکفاز نیز وجود دارااست.

بالا بر هیدرولیک خانگی
آسانسورهای خانگی می توانند با سیستم هیدرولیک، کششی و اسکرو انجام شوند. اگرچه با تمرکز به ساختار و شرایط معمول، بکارگیری سیستم هیدرولیک بسایر  بیسون صنعت متداول تر است. بالابر خانگی هیدرولیک با استفاده از جک و پاوریونیت هیدورلیک شغل میکند. آسانسورهای خانگی هیدرولیک مزایا و ویژگی هایی دارا هستند که بیشتر گزینه استقبال کارداران و بهره برداران بالابر قرار میگیرد. در زیر برخی از ویژگی های آسانسور خانگی هیدرولیک لیست شده است.

بهترین آسانسور خانگی

ویژگی های آسانسور هیدرولیک خانگی
آسانسورها و بالابرهای خانگی هیدرولیک با برخی از مزایا در ایجاد کرد، نصب و بهره برداری شناخته می گردند. این مزایا تا حدودی به ویژگی های ذاتی و ساختاری سیستم های هیدرولیک بازمیگردد و در انواع آسانسورهای هیدرولیک عمومیت دارااست. ولی باید محدودیت های آسانسورهای هیدرولیک از جمله، سرعت، ارتفاع جابجایی و تاثیرپذیری از دما را نیز مورد دقت قرار داد. در زیر برخی از مهم‌ترین ویژگی های آسانسورهای خانگی هیدرولیک فهرست شده اند.

حذف اتاق موتورخانه در بالای ساختمان
امکان استقرار موتورخانه در محل مناسب در ساختمان
ایمنی بالا در شرایط اضطراری
نصب و راه اندازی سریع تر و کم هزینه تر
نحوه نجات اضطراری کم هزینه و شل
سهولت در پایین آوردن کابین بصورت دستی هنگام جداگانه برق
آزادی عمل بالا در گزینش نوع کابین و ورودی ها
تکان نرم، شروع و توقف نرم و سوای شوک
عمکرد کم صدا و سرعت یکنواخت
مختصات عمومی آسانسورهای خانگی
آسانسورهای خانگی عموما ظرفیت محدودی دارند و در اندازه نسبتا کوچک اعمال می شوند. ظرفیت آسانسورهای خانگی بطور معمول دو نفر یا سه نفر هست. طراحی و اجرای بالابر با ظرفیت یک نفر نیز امکان پذیر است. سرعت آسانسورهای خانگی عموما زیر ۲۰ سانتیمتر بر ثانیه است. این نوع آسانسورهای کوچک عموما در ساختمان هایی با دو تا چهار طبقه ایفا می شوند.

قابلیت و امکان جاری ساختن با برق تکفاز
آسانسورهای خانگی با ظرفیت کم (فی مابین دو تا سه نفر) میتوانند با برق تکفاز شهری ۲۲۰ ولت جاری ساختن شوند. قابلیت و امکان اجرا با برق تکفاز مستقیما به توان موتور بالابر بستگی دارد. متخصصین پیشنهاد می کنند که برای راه‌اندازی بالا بر با برق تکفاز ۲۲۰ ولت عالی است توان موتور حداکثر ۲.۲ کیلووات باشد. بدین خواسته لازم است ظرفیت کابین کم باشد. از سویی می بایست وزن کابین و فریم آن بسیار سبک در نظر گرفته شود. برهان اثرگذار دیگر درحد موتور سرعت تکان بالا بر است. هرچه سرعت آسانسور کمتر باشد اقتدار موتور و تبع آن جریان برق مصرفی کاهش می‌یابد. سرعت حدود ۱۵ سانتیمتر بر ثانیه برای آسانسورهای خانگی معقول و مناسب هست.

ساختار و اجزای بالابر خانگی
اجزای تشکیل دهنده آسانسور خانگی را میتوان به سه تیم هیدرولیکی، مکانیکی و الکتریکی تقسیم بندی کرد. اجزای اصلی هیدرولیکی دربرگیرنده پاوریونیت، جک و کارسلینک و همچنین شلنگ و روغن میباشند. قطعات مکانیکی مشتمل بر کابین، درب ها، ریل، سیم بکسل و … می باشند. قطعات الکتریکی مهم نیز مواردی از قبیل تابلوی امر، شاسی های دستور، سنسورها، تراولینگ کابل، جعبه رویزیون و … می‌باشند.

جک و پاوریونیت آسانسورهای خانگی هیدرولیکی از عنایت بالایی درخصوص کیفیت خوب همت و ایمنی دستگاه برخوردارند. یک پاوریونیت استاندارد مجهز به قطعات و تجهیزاتی هست که از کیفیت و کوشش بالایی منتفع باشند. قسمت مهمی از پاوریونیت شیرهای کنترل آن می‌باشد. برای محافظت ایمنی و سعی مطلوب آسانسور بایستی از شیرهای کنترلی که منحصر آسانسور طراحی و ساخته شده اند استفاده شود. بکارگیری شیرهای هیدرولیک صنعتی برای کاربرد بالابر، یک نادرست بسیار خطرناک است. از جمله بهترین انواع شیر در دست گرفتن اختصاصی آسانسور هیدرولیک تولید ها شرکت بلین آلمان میباشند.

ایمنی آسانسورهای خانگی
مسئله ایمنی مهم‌ترین نصیب درباره ی با آسانسورهای خانگی هست. کارکرد آسانسورهای خانگی جابجایی افراد (مسافر) در ساختمان می باشد و کوچکترین اهمال کاری راجع به ایمنی دستگاه قادر است خسارات جبران ناپذیری به بار آورد. ما یحتاج است در ایجاد کرد و نصب آسانسورهای خانگی همگی وضعیت و ملزومات ایمنی آسانسورها رعایت خواهد شد. مهمترین قطعات ایمنی آسانسورهای خانگی پاراشوت، راپچرولو، سوییچ های فشار و شیرهای کنترل فشار هستند. همچنین میتوان در قسمت ایمنی به قفل درب ها، سنسورهای چشمی کابین، سنسورهای فرارو گریز و … اشاره نمود. کیفیت و حصول باور از عملکرد قطعات و وسایل ایمنی اهمیت بالایی دارد. این مفاد بایستی پس از اتمام نصب و فعال سازی نیز یک به یک گزینه آزمون کوشش قرار گیرند.

بالابر خانگی لوکس و شیشه ای
آسانسورهای خانگی می‌توانند در تناسب با حالت معماری به طور های متفاوت و با استعمال از متریال متنوعی انجام شوند. در‌صورتی‌که محدودیت های برق وجود نداشته باشد میتوان آزادی عمل بالایی در طراحی و ایفا وجود دارد. مهم‌ترین بخش هایی که در معرض روئت کرد قرار می گیرند، کابین آسانسور، درب ها و جداره های چاه بالابر هستند. درب های میتوانند بصورت آحاد اتوماتیک، با پوشش استیل یا بصورت شیشه ای اعمال شوند. کابین، میتواند با تزیینات متنوع استیل و کفپوش سنگ های بسیار زیبایی ساخته شود.

همچنین آسانسورهای خانگی نمادار را میتوان با کابین هایی متشکل از دیواره های شیشه ای انجام کارد. پوشش دیواره های چاه آسانسور (کل دور و اطراف جنبش آسانسور از ذیل تا بالا) را نیز میتوان با شیشه یا هر نوع المان دیگری در هماهنگی با معماری فضای ساختمان ایفا کرد. ولی باید دقت داشت که اینگونه آسانسورهای های خانگی لاکچری بسیار لاکچری هستند و فرایند ساخت و نصب آن ها هزینه و مجال بسیار بیشتری صرف میکند.

اسانسور هیدرولیک خانگی

آسانسورهای خانگی ارزان
آسانسورهای خانگی ارزان یا به عبارتی ساده، فاقد تزیینات خاص و گران قیمت می‌باشند. معمولا یک کابین فلزی رنگ شده، با درب های طبقات لولایی با پوشش رنگ نمای اصلی را تشکیل میدهند. باید دقت داشت که برای ارزان شدن دستگاه ابدا سطح ایمنی کاهش نیابد. پاوریونیت هیدرولیک قادر است برای کاهش هزینه از گونه های بی آلایش تر گزینش گردد. الته باید آحاد قطعات و ادوات ایمنی در نظر گرفته شوند. همچنین درب های طبقات می بایست مجهز به قفل ایمنی باشند. کابین نیز باید لزوما بصورت بی نقص با دیواره ها و سقف متسحکم اعمال شده و به سیستم پاراشوت مجهز شود.

محل نصب آسانسورهای خانگی
آسانسورهای خانگی می توانند درون ساختمان یا در فضای محوطه نصب شوند. در صورت استقرار بالابر در فضای باز می بایست پیش گویی های مایحتاج برای نگهداری کامل تحهیزات و قطعات در عوض حالت جوی بار بعمل آید. همچنین باید محل نصب آسانسور هیدرولیک خانگی را فراهم نمائید. چاهک، فونداسیون و برگه ستون ها مطابق نقشه ارائه شده از سوی خالق بایستی با دقت اجزا شود. محل نصب بالابر خانگی می بایست از پایین چاهک تا بالای سقف آهنکشی خواهد شد. نوع آهنکشی و متریال آن به مختصات فنی دستگاه مربوط می‌باشد.

هوم لیفت هیدرولیکی

ساخت آسانسور خانگی
ساخت بیشتر قطعات و تجهیزات بالا بر هیدرولیکی خانگی در کارخانه های تخصصی صورت می گیرد. بعنوان مثال کارگاه هایی تنها برای ساخت کابین گونه های بالا بر تجهیز شده و تخصصی یافته اند. تجهیزات هیدرولیک نیز می بایست بر طبق طراحی متخصصین هیدرولیک با توجه به وضعیت و مشخصات دستگاه بصورت سفارش ساخته میشوند. تابلوی امر، شاسی های فرمان، درب ها و بسیاری از قطعات دیگر باید از منابع تخصصی خاص خود دفاع شوند. بعضی از قطعات مانند ریل و سیم بکسل، از فروشنده ها یا شرکتهای بازرگانی تخصصی در این باره خریداری می گردند.

سرویس آسانسور هیدرولیک خانگی
آسانسورهای خانگی و بطور آحاد هر نوع دستگاه آسانسور بایستی بصورت منظم و بعد از ظهر ای سرویس شوند. کار سرویس و مراقبت آسانسور یک عمل ماهر و به طور کامل تخصصی می‌باشد. بدین ترتیب پیشنهاد میشود از ویرایش، سرویس و تعمیرات آسانسور توسط افراد فاقد صلاحیت در مورد آسانسور جلوگیری شود. این کار می‌تواند مخاطرات زیادی به یاروهمدم داشته باشد. سرویس آسانسور توسط سرویسکاران مجاز بصورت ماهیانه و طی یک قرارداد رسمی یکساله ایفا می گردد. در صورت عدم سرویس و حفظ به وسیله اشخاص دارای صلاحیت (قانونی) مسئولیت هرگونه خرابی یا حوادث برعهده صاحب و مالک یا مدیر ساختمان است.
 

کاربرد بالابر نفربر برقی در صنعت

اجرای پروژه های سفارشی بر اساس نیاز مشتری نشان از قدرت فنی و مهندسی بالای این شرکت در ارائه خدمات و محصولات دارد.
آسانسور خانگی و صنعتی چیست؟
آسانسورها بدون شک یکی از مهم ترین وسایلی هستند که افراد برای رسیدن به مکان های نابینا و مرتفع به راحتی و با خیال راحت از آن استفاده می کنند و اقتدار آن در نقاط دورافتاده مرزوبوم در مکان هایی مانند مساجد، انبارها و سالن های ورزشی خرید بالابر نفربر دیده می شود. اغلب این سوال پیش می آید که آسانسور چیست، آسانسور وسیله ای است که برای حمل، جابجایی و جابجایی افراد در موقعیت ها و زوایای مختلف و تثبیت دو سطح مختلف در خطوط تولید استفاده می شود. آسانسور تقسیم شده است. بالابر آزمایشی و بالابر سیار دو نوع هستند. بر خلاف بیسون صنعت تصور عمومی، بالابر با لیفتراک و بالابر و جرثقیل متفاوت است. نوع دیگری نیز وجود دارد که عمدتاً در صنعت ساختمان استفاده می شود و به آن آسانسور ساختمانی یا آسانسور مصالح می گویند که در قسمت ماشین آلات ساختمانی به تفصیل توضیح داده شده است.
شکل آسانسور
تاریخچه نکات فوق
مصریان باستان به عنوان اولین تمدن تاریخ شناخته می شوند که حدود 2500 سال قبل از میلاد مسیح از آسانسورهای بدوی برای انتقال ابزار و افراد از آسانسورهای ساخته شده از طناب و قرقره های چوبی برای ساخت اهرام استفاده می کردند. این امر عمدتاً به قیمت جان بردگان و کاربران تمام شد. به همین ترتیب، در تمدن ها و تمدن های ممتاز دیگر، مانند ایران و یونان باستان، برای ساخت تخت جمشید در ایران از آسانسور و در یونان باستان معابد آکروپلیس استفاده می شد.
بالا در یونان باستان
نمونه ای از آسانسور در یونان باستان
انواع فوق
آسانسور لاستیکی یا کابل زنجیری آسانسور
بالابرها از مکانیزم وینچ و کابل برای حرکت و حمل خودرو استفاده می کنند. ارزش آسانسورهای وینچ به دلیل زحمت زیاد بسیار کمتر از قیمت آسانسورهای هیدرولیک است اما به دلایل ایمنی و امنیتی برای جابجایی افراد زیر آسانسور توصیه نمی شود. اغلب این سوال مطرح می شود که وینچ چیست، ترکیب الکتروموتور، گیربکس و کابل در صنعت وینچ نامیده می شود. وینچ به گونه ای عمل می کند که نیروی محرکه تولید شده توسط موتور الکتریکی از طریق گیربکس به ترانسفورماتور منتقل می شود و گشتاور تولیدی باعث چرخش درام و در نهایت کابل ها می شود و منجر به حرکت رو به بالا کابین می شود. بالابرهای وینچ به دلیل استفاده از کابل و زنجیر ایمنی کمتری نسبت به انواع هیدرولیک دارند، اما با اضافه شدن سیستم های ضد سقوط و چتر نجات، این بالابرها نسبتاً ایمن هستند، اما برای جابجایی افراد در حالت باز توصیه نمی شود. تنها مزیت وینچ بالابر قیمت مناسب و فعال سازی سریع نسبت به بالابر هیدرولیک است. رایج ترین کاربرد مکانیزم وینچ برای مصالح ساختمانی و آسانسورها استفاده می شود.
بالاتر از وینچی
وینچی برمی دارد
تاپ هیدرولیک
بالابر هیدرولیک از یک سیستم هیدرولیک برای انتقال نیرو و انرژی استفاده می کند که از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: یک واحد قدرت، یک جک هیدرولیک و یک کابین موتور (خودرو). پاور یونیت باعث صرفه جویی در نیروی هیدرولیک مورد نیاز کانتینر برای بالا بردن و جابجایی کابین می شود، آسانسور هیدرولیک در بین آسانسورها قابل اعتمادترین است و نیازی به مصرف انرژی برای پایین آوردن کابین ندارد که باعث مصرف برق می شود. لازم نیست نگران پایین آوردن آسانسور در زمانی که برق نیست باشید. بالابرهای هیدرولیک به دو دسته جک مستقیم و جک غیر مستقیم تقسیم می شوند. مکانیزم های هیدرولیک عمدتا در آسانسورهای مسکونی، آسانسور مغازه، آسانسور رستوران و ویلچر استفاده می شود و زیبایی آسانسور و صدای محدود تولید شده توسط آسانسور بسیار مهم است و باید سرعت را کنترل کرد. کابین اگر بالا باشد، از بالابر هیدرولیک از بالا استفاده می کنیم.
شکلی از بالابر هیدرولیک.
بالابر هیدرولیک جک مستقیم
جک بالابر بدون واسطه به این معنی است که جک هیدرولیک مستقیماً زیر کابینت متحرک قرار می گیرد و با کنترل حرکت، پاوریونیت فعال می شود و روغن از طریق جک های هیدرولیک پمپ می شود تا کابینت بالا بیاید و حرکت کند. یک حرکت خواهد بود. منبع برای نصب پاور یونیت بالای دوشاخه عمودی و گرفتن جک هیدرولیک زیر کابینت کاملا ضروری است که منجر به ایجاد سوراخ در محل نصب و افزایش هزینه ها می شود.
بالابرهای هیدرولیک بدون جک میانی
روش کار بالابرهای هیدرولیک بدون جک مستقیم به این صورت است که پاوریونیت از جک های هیدرولیک و معمولاً از ساختمان دور می شود و روغن هیدرولیک از طریق شیلنگ به جک ها منتقل می شود و به بالابر منتهی می شود. تفاوت آسانسور مستقیم به کابین و آسانسور غیر متناوب در این است که بالابر بر غیر متناوب برتری دارد که باعث صرفه جویی در هزینه و نصب کامل آسانسور می شود.
واحد پمپاژ
اجزای ساختمانی هیدرولیک
ویژگی های بالابر هیدرولیک
بدون نیاز به موتور خانه
یک لرزش منعطف و خوب غیر از یک لرزش
من تو را دوست ندارم
امنیت عالی
مجهز به کلید توقف اضطراری
مجهز به میکرو سوئیچ در پایان دوره (حداکثر طول)
تجهیزات و سیستم های الکتریکی ویژه
انواع آسانسورها با توجه به ظرفیت و امکان حرکت.
آسانسور سیار
برای جابه‌جایی افراد در جهات و طول‌های مختلف، آسانسورهای متحرک یا افراد حمل‌کننده متحرک که به آسانسورهای شخصی معروف هستند، معرفی شدند. بر خلاف تصور عموم، بالابرهای سیار با جرثقیل و لیفتراک متفاوت هستند. آسانسورهای سیار به دو دسته با امکان و امکان دسترسی عمودی و آسانسورهای سیار با دسترسی عمودی و افقی تقسیم می شوند. این نوع بالابرهای متحرک را می توان در شرایط و زوایای صحیح تولید و با خیال راحت به کار برد.
آسانسور جمع و جور با دسترسی عمودی
این نوع تاپ متحرک هیدرولیک فقط می تواند فرد را به صورت عمودی حرکت دهد و دسترسی افقی را فراهم نمی کند. رایج ترین این ماشین ها آسانسورهای آکاردئونی هیدرولیک، آسانسورهای ریلی ستونی و آسانسورهای عمودی هستند. مکانیسم های بلند کردن آنها به طور جداگانه در هر بخش توضیح داده خواهد شد. بالابرهای سیار به کاربران کمک می کنند تا در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند و در عین حال به طول های دلخواه دسترسی داشته باشند. در بین آسانسورهای متحرک به عنوان ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین برای هر نفر با دسترسی عمودی رتبه بندی می شود. این آسانسورها عمدتاً برای نورپردازی تعویض، تعمیر، رنگ آمیزی، نصب بنر و اشیا در سالن های ورزشی، سالن های تئاتر و مساجد مورد استفاده قرار می گیرند.

بالابرهای نفربر هیدرولیکی چگونه کار میکند

 

 
۱) بالابرهای مفصلی
جهت دسترسی به ارتفاعات گوناگون از ۱۰ الی ۲۵ متر، در هر نقطه ای که تعمیر، محافظت و سرویس ها نیاز باشد، قابل به کار گیری می‌باشد. تکان بازوهای (بوم) این سبک بالابرها به صورت بی نقص بوده و توان مانور بالایی را ایجاد کرد می‌کند. این نوع بالابرها نیز دارنده اشکال خویش جایزه (دیزلی، برقی، هیبریدی) و یا این که قابل نصب بر روی خودرو و نبز قابل یدک بوده و دسترسی افقی از ۵ متر به بالا را ساخت می‌کنند. گنجایش این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم به بالا متغیر هست.
 
بالابرهای مفصلی
 
 
 
۲) بالابرهای تلسکوپی
این نوع بالابرها دسترسی از ۱۲ متر تا ۱۰۰ متر خرید بالابر نفربر را قابلیت و امکان‌پذیر می سازند. جنبش بازوی (بوم) این سبک بالابرها به طور تلسکوپ بوده و به همین ادله دسترسی به طول بسیار زیاد را ممکن می‌سازد ولی در مقایسه با نوع مفصلی از قدرت مانور کمتر و نقاط کور بیشتری برخوردار‌است. برخی از سبک‌های این دستگاه دارنده یک بازوی متحرک نهایی (Jib) یا این که اصطلاحاً فلای بوم، جهت بیسون صنعت  دسترسی هرچه بیشتر به سطح افق است. این بالابرها نیز دارنده گونه های خویش پاداش (دیزلی، برقی، هیبریدی) و یا این که قابل نصب بر روی خودرو و نیز قابل یدک میباشند. گنجایش این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۵۰ کیلوگرم متغیر است و در بعضی سبک‌های خاص به ۱۰۰۰ کیلوگرم نیز می‌رسد.
 
بالابرهای تلسکوپی
 
۳) بالابرهای مفصلی-تلسکوپی
این نوع بالابرها دسترسی از ۱۴ متر تا ۴۵ متر را امکان‌پذیر می‌سازند. این نوع از آسانسور دارنده دو نوع بازو (بوم) یکی از با جنبش کامل مانند و دیگری با جنبش تلسکوپ مانند است. به همین جهت در مقایسه با انواع مفصلی و یا این که تلسکوپی از قدرت مانور بسیار زیاد و نقاط کور کمتری شامل است. بعضا از سبک‌های این دستگاه نیز دارنده یک بازوی متحرک نهایی (Jib)، جهت دسترسی هرچه بیشتر به سطح افق بوده که توان مانور و سهولت به کار گیری را بسیار ارتقا خواهد اعطا کرد. این بالابرها نیز دارنده انواع خویش پاداش (دیزلی، برقی، هیبریدی) و یا این که قابل نصب بر روی خودرو و نیز قابل یدک هستند. گنجایش این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۵۰ کیلوگرم متغیر است.
 
انواع بالابر و کاربرد آن
 
 
 
به دنبال بخوانید: شاول چیست؟
 
۴) بالابرهای عنکبوتی (Spider Lifts)
بالابرهای عنکبوتی بصورت شایان توجه قابلیت و امکان شغل در حین را ارتقا میدهند. نیاز به فضای کم و طول دسترسی بالا این بالابرها را قدرتمند می‌سازد تا از هر مانعی چهت نیل به دفتر کار به راحتی عبور کنند. پهنا کم این نوع بالا بر در هنگام بسته گردیده عبور از درب‌ها را ممکن ساخته و در سبک‌های تسمه‌ای عبور از سطح ها ناهموار خاکی، چمن و حتی بالاروی از پله قابلیت‌پذیر می باشد. نیروی محرکه توانمند، توان مانور بالا و توزیع وزن مطلوب را درین بالابرها ضمانت می‌کند. پیاده سازی ویژه جک‌های جانبی اذن استعمال از بالا بر را تا شیب‌های ۴۰ جايگاه به این دستگاه‌ها می‌دهند.
 
بالابرهای عنکبوتی (Spider Lifts)
 
۵) بالابرهای ریلی دستی (Push Around Platforms)
این بالابرها مدل، نادر وسعت و پیاده سازی گردیده جهت فضا‌هایی با سطح های کف با مقاومت پائین و آسیب پذیر میباشد. این نوع پلاتفرم‌های الکتریکی جهت دور و بر‌های داخلی با سطح هموار مورد به کارگیری قرار میگیرد. بالابرهای الکتریکی تک ریل از طول ۷ الی ۱۴ متر جانور می باشد، بسیار مدل بوده و امکان انتقال بسیار راحت و بها پایین‌خیس دارا‌هستند اما در عوض در مقایسه با دیگر بالابرها از گنجایش کمتر، تکان‌های بیشتر، طول بسته گردیده بیشتر و قدمت کمتری برخوردارند. برخی از گونه های ۲ ریل و ۴ ریل نیز برای ارتفاعات فراتر وجود دارا‌هستند که در مقایسه با سبک‌های تک ریل از نوسانات کمتری برخوردار‌است و سکوی عمل گران قدر تری دارااست.
 
بالابرهای ریلی دستی (Push Around Platforms)
 
۶) بالابرهای قابل یدک
این نوع از بالابرها با قابلیت و امکان‌های چندگانه جهت به کارگیری در اطراف‌های داخلی و فرنگی با دسترسی طول ۵ الی ۲۲ متر ساخت‌و‌ساز گردیده و یکی شایسته ترین اشکال بالا بر، برای به کار گیری‌های حرفه ای و یدک کشیدن در فاصله‌های وقت گیر محسوب می‌شود. وسعت معدود و مدل بودن این ماشین‌ها به هم پا چرخ‌های خودرویی استفاده شده در آن، این قابلیت و امکان را مهیا می‌نماید تا به هر وبسایت کاری و سطوح ناهموار خاکی و شنی یدک کشیده شود. جک‌های جانبی آن قابلیت و امکان تعادل و ثبت حتی روی زمین‌های ناهموار را دارا‌هستند. بالابرهای قابل یدک در اشکال تلسکوپی، مفصلی، مفصلی-تلسکوپی و آکاردئونی جانور می باشند. گنجایش این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۰۰ کیلوگرم متغیر میباشد.
 
بالابرهای قابل یدک
 
در‌پی بخوانید: اجاره خودروبر
 
۷) بالابرهای خودرویی/کامیونی (Truck Mounted Platforms)
با نصب بالابرهای بوم لیفت مفصلی، تلسکوپی، یا این که مفصلی-تلسکوپی و همینطور بالابرهای قیچی بر روی خودروهای باری، گونه های بالابرهای خودرویی ساخت میشوند. این نوع بالابرها برای طی فاصله‌های وقتگیر، جهت به کار گیری شهری، برون شهری و خدماتی مطلوب بوده و دسترسی از طول ۱۰ متر تا ۱۰۰ متر را قابلیت و امکان‌پذیر می‌سازد. گنجایش این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۵۰ کیلوگرم متغیر است و در برخی سبک‌های خاص به ۱۰۰۰ کیلوگرم نیز میرسد.
 
بالابرهای خودرویی کامیونی (Truck Mounted Platforms)
 
۸) بالابرهای عمودبر (Vertical Masts)
پلاتفرم‌هایی ایده‌آل جهت به کارگیری در جای ‌های با دسترسی دشوار می باشند. بالابرهای عمودبر بصورت بدون واسطه از طول ۶ تا ۱۰ متر ترفیع می‌کنند. این بالابرها عمدتاً جهت شغل های تعمیر و محافظت و به کار گیری در انبارها و مغازه‌ها مورد استعمال قرار می گیرند. این بالابرها قابل استعمال در حوالی‌های داخلی و فرنگی بوده و با استعمال از لاستیک‌های سپید هیچگونه ردی از خویش روی کف فضا شغل باقی نمی‌گذارند.
 
بالابرهای عمودبر (Vertical Masts)
 
۹) بالابرهای آکاردئونی (قیچی)
این بالابرها از طول ۳ متر تا ۳۰ متر، جهت کار در ارتفاعات مختلف تشکیل داد می‌شود. این نوع بالابرها جهت به کار گیری در امر‌های ایجاد کرد، سرویس ها همگانی، شست‌وشو، تعمیرات، نگهداری، رنگ کردن، آزین بندی و… درست شده که برای استعمال وا رفته در فضاهای باریک مطلوب است. گنجایش بالا، سطح گران قدر سکو، قابلیت و امکان عمل هم زمان چند نفر، طول بسته گردیده کوتاه و تکان‌های اندک در حین از مزیت‌های این نوع آسانسور میباشد. بالابرهای سیار قیچی می تواند خویش جایزه، قابل یدک و یا این که قابل انتقال توسط نفر باشند. انواعی که مجهز به موتور دیزل یا این که موتور بنزینی هستند جهت کار در مکانهایی با سطح ها ناهموار و انواع دارنده موتور الکتریکی جهت عمل در فضاهای داخلی مطلوب هستند. گنجایش سبد این دستگاه‌ها از ۲۳۰ کیلوگرم تا ۲۰۰۰ کیلوگرم هست.
 

تعداد ریل های بالابر نفربر نرده ای

 

 
آسانسور نفربر متحرک هیدرولیکی
بالابر نفربر هیدرولیکی به دو نوع جک بی واسطه و جک غیرمستقیم تقسیم می گردد. نفربر متحرک هیدرولیکی جک بدون واسطه به شکلی پیاده سازی شد‌ه‌است که جک های آسانسور مستقیما پایین کابین قرار گرفته شد‌ه‌می باشد. هنگام استفاده از این نوع بالا بر می بایست مسلما به این نکته اعتنا داشته باشید که‌این بالابرها نیاز به چاهک دارا‌هستند تا پاوریونیت دستگاه روی آن قرار گرفته و جک‌ها نیز تحت کابین قرار بگیرند.
 
از این رو در محل قرار گیری نفربر متحرک هیدرولیکی جک بی واسطه بایستی کنده کاری شکل بگیرد. البته در بالابرهای جک غیرمستقیم دیگر نیازی به کندن چاهک وجود ندارد چون پاوریونیت از جک های دستگاه و سیستم بالا بر مسافت دارد. در تیم بندی دیگر، بالابر نفربر متحرک سبک هیدرولیکی یا این که کابین دار می‌باشند و یا این که بدون کابین پیاده سازی می‌شوند. برخی سبک‌های این آسانسور از نوع کفی بوده و دسته دیگر متحرک هستند.
 
نفربر متحرک
دسته بندی نفربر متحرک هیدرولیکی:
آسانسور نفربر متحرک سبک خرید بالابر نفربر هیدرولیکی به تیم‌های مختلفی تقسیم می گردد که هر مورد از حیث صورت ظاهری، سبک، بعدها، سعی، ارزش و… با یکدیگر گوناگون می باشند. این نوع از بالابرها به سبک‌های تحت طبقه بندی می شوند و از دید بیشترین ایمنی به ترتیب نشان داده شد‌ه‌است:
 
آکاردئونی یا این که قیچی
بالابر هیدرولیک جک مستقیم
بوم لیفت‌های مفصلی و تلسکوپی
تلسکوپی-زنجیری هیدرولیکی
ترکیب هیدرولیک زنجیر
ترکیب هیدرولیک کابل
نفربر هیدرولیکی متحرک چه نوع بالابری است؟
بالا بر نفربر متحرک هیدرولیکی سبک هیدرولیکی بیسون صنعت براساس سیستم هیدرولیکی کار می نمایند و نیروی موردنیاز را برای جابه جایی کابین به یاری این سیستم جانبداری می‌کنند. بالا بر نفربر هیدرولیک جز ایمن ترین بالابرها به شمار می روند و از سه جز درست شده می‌باشد که مشتمل بر نکات زیر می شود:
 
پاوریونیت: هواخواهی کننده نیرو
جک های هیدرولیک
کابین حرکتی
این نوع از بالابرها به کمک چرخ‌های خاصی که دارا هستند جا به جا می شوند و در محل متبوع قرار میگیرند از این رو بیشتر برای سوله‌های صنعتی بسیار کاربردی میباشند.
 
نصب نفربر هیدرولیکی به چه شکل اعمال می‌گردد؟
روش نصب نفربرها بستگی به نوع و سبک آن دارااست. از جمله در سبک‌های جک بی واسطه شما نیاز دارید که برای قرار گیری پاوریونیت چاهکی تعبیه نمایید البته در سبک های جک غیر بدون واسطه نیاز به‌این کار وجود ندارد.
 
مجموعاَ می‌اقتدار گفت فعال‌ساز‌ی آن خیلی شل، مقرون به صرفه و سریع است. در مواقعی که بالابر نفربر متحرک سبک هیدرولیکی تکان عمودی دارااست می بایست آن را به یاری چرخ‌ها تماما در تحت محل توسط ترمزها اثبات نگاه داشت.
 
نکات ایمنی که در به کارگیری از بالا بر نفربر متحرک می بایست رعایت گردد:
این نکات برای هر نوع از نفربر میتواند متعدد باشد. اما روی هم رفته هر نفربری گنجایش استانداردی از لحاظ تعداد اشخاص، وزن و طول داراست که بایستی به طبع به آن اعتنا فرمایید. از جمله وزن مطلوب هر یک از سبک‌های بالا بر به گستردن ذیل میباشد:
 
تک ریلی: 15 کیلوگرم
دو ریلی: 250 کیلوگرم
چهارریلی: 350 کیلوگرم
اما در سبک نفربر پایین زاویه (یا این که نردبان دستی) زیرا درین سبک کابین به طور عمودی جا به جا نمی‌شود و با یک زاویه مشخص و معلوم شخص به محل متبوع انتقال میابد. بایستی مطلقا به این نکته توجه داشته باشید که به طبع ترمزها فعال باشند. ابدا در شرایط بد جوی بار که باد شدید می وزد از این دستگاه استعمال نشود و در غایت وزن استاندارد 150 کیلوگرم برای این بالابر نفربر متحرک رعایت شود.
 
از نکات اساسی دیگر می شود به این نکته اشاره نمود که بایستی از تمامی سیستم های ایمنی در طی اجرا عمل، استعمال شود. چرخ های نفربر شما باید مطلوب کف فضایی باشد که دارید از آن به کارگیری می کنید. سیم های بکسل پیش از به کارگیری محاسبه گردد تا پوسیدگی نداشته باشد.
 
چه مواقعی در ارزش نفربر هیدرولیکی متحرک اثرگذار می باشد؟
عواملی زیادی قادر است بر روی قیمت یک بالا بر نفربر متحرک سبک هیدرولیکی موثر باشد. او‌لین برهان اندازه و معیار گنجایش پیاده سازی گردیده‌است. در قدم دوم طول درنظرگرفته شده برای استعمال از نفربر میباشد که قادر است اثر مستقیمی بر ارزش آن داشته باشد. ادله دیگر خصوصیت های کابین آسانسور نفربر است. این خصوصیات مشتمل بر اندازه مرتبه، فرآورده بدنه و… میگردد. محل نصب از سایر دست اندرکاران موءثر بر واحد سنجش ارزش یک نفربر هیدرولیکی متحرک می‌تواند باشد. در مرحله نقطه پایان امکانات به کار رفته درین وسیله مثل موتور، اثاثیه ایمنی، تعداد ایست ها، نیروی برق مصرفی و… بر قیمت کل گردیده آن میتواند موءثر باشد.
 
خرید نفربر هیدرولیکی متحرک با ارزان ترین ارزش:
مهم ترین قدم برای داشتن یک خرید مقرون به صرفه بالا بر نفربر متحرک مراجعه به یک راءس فروش یا این که تولیدی قابل پشت گرمی و شناخته شد‌ه‌است. امروزه شرکتهای زیادی در این باره مشغول به شغل می‌باشند.
 
ارزش نفربر متحرک هیدرولیکی چقدر میباشد؟
قیمت این بالابرها معمولا براساس طول آن انتخاب می‌شود. اما کارداران دیگر ذکر شده نیز تا حدودی مفید می‌باشند. در سود شما آغاز
 

بالابر نفربر آپارتمانی

 

 
بالا بر به ماشینی گفته می‌گردد که برای حمل نفر و یا این که توشه از آن در موقعیت متفاوت به کارگیری می گردد و علی رقم تصور عموم مردم، با جرثقیل ها و لیفتراک ها و آسانسورها تفاوت دارد. آسانسور ها انواع و مکانیزم های مختلفی دارا‌هستند که در پایین به آن‌ها اشاره خواهیم نمود.
تیم بندی بالابرها بر طبق امکان حرکتی آنها
۱- بالابرهای اثبات (Fixed Platforms): از بالابرهای اثبات برای انتقال توشه در محل های متعدد استفاده میشود. از آسانسور اثبات تحت عنوان بالابرهای پارکینگی خودروبر، بالابرهای صنعتی در سوله ها و انبار ها برای انتقال مواد اولیه و یا این که کالا و حتی تحت عنوان آسانسور فروشگاه در مغازه ها مصرف شود. بالابرهای اثبات میتوانند از نوع بالا بر آکاردئونی، بالا بر با جک عمودی، آسانسور مفصلی، بالابرهای کابلی، بالا بر های زنجیری و یا این که ترکیبی از اشکال آن باشند. با افزودن اتاقک، حفاظ و سیستم های ایمنی از بالابرهای اثبات تحت عنوان بالا بر نفری هم استفاده میشود. گاها در مواقعی که بالابر نمی تواند نصب گردد و یا این که گنجایش و هزینه آن اذن نمی دهد از بالابرهای اثبات استفاده می‌گردد. در‌این فی مابین بالابرهای هیدرولیکی اثبات با مکانیزم قیچی (آکاردئونی) ایمن ترین آنها و بالابرهای کابلی به جهت احتمال مستقل کابل، بیرون شدن از قرقره وینچ و یا این که گیر بیسون صنعت  کردن شی ها و اندام تن دربین کابل و وینج، خطر آفرین ترین آن‌ها به حساب میآید. چهار گروه اساسی بالابرهای اثبات عبارتند از:
الف) بالابرهای اثبات آکاردئونی (Fixed Scissor Lifts): بازوهای قیچی مانند توسط جک هیدرولیک از یکدیگر گشوده گردیده و طول ما یحتاج جانبداری می گردد. این بالابرها فقط به طور عمودی گشوده گردیده و بیشترین ایمنی را در میان انواع آسانسور دارا هستند. همینطور در تناژ های بالا تا که هیچ یک از مکانیزم های دیگر جوابگو وجود ندارد از بالابرهای قیچی می اقتدار بهره مند شد. به این بالابرها گاها میز هیدرولیکی نیز گفته می گردد و در مواقعی می اقتدار آنها‌را روی ریل قرار بخشید تا در یک راستای خاص جابجا شوند.
ب) بالابرهای جک بدون واسطه: در این بالابرها جک هیدرولیک مستقیما تحت میز توشه متصل می شود و آن را به سمت بالا تکان می دهد. از نطر ایمنی و گنجایش بعد از بالابرهای آکاردئونی قرار میگیرد. این آسانسور ها در دکان ها و مغازه ها برای حمل توشه به طبقات به کارگیری می‌گردد. در صورتی نفر نیز بخواهد از این بالابرها به کارگیری نماید بایستی کابین ایمن روی آن قرار داده خواهد شد که در این حالت‌ به آن بالا بر هیدرولیکی نیز می‌گویند.
ج) بالابرهای کابلی و یا این که زنجیری: در‌این بالابرها یک موتور کابل و یا این که زنجیر متصل به سکوی بالا بر را حرکت میدهد و آن را بالا می‌برد. از حیث ایمنی این بالابر خرید بالابر نفربر ها بسیار حادئه آفرین بوده و گنجایش کمی دارد. این بالابرها می بایست هر روز ذیل پژوهش قرار گیرند تا عملکرد درست آنان پژوهش و از اتفاق هجران گردد. از این آسانسور ها به هیچ وجه نباید تحت عنوان آسانسور نفربر مصرف شود.
د) بالابرهای هیدرولیکی-زنجیری یا این که کابلی: در این نوع بالا بر چرخ زنجیر و یا این که قرقره کابل بوسیله جک هیدرولیک نیمی از کورس تکان را طی کرده و نیرو بوسیله زنجیر یا این که کابل به میز عمل جابجایی پیدا می‌نماید و کل مسیر را طی می‌کند. در‌این‌صورت‌ نسبت به بالابرهای جک بدون واسطه سوای زنجیر به جک هیدرولیک با کورس کمتری نیاز می باشد. این بالابرها نیز برای حمل توشه بوده و برای انتقال نفر توصیه نمیشود. هرچند اشخاص متعددی در کشور‌ایران از این بالابرهای هیدرولیکی – زنجیری تحت عنوان بالابر نفری استفاده می نمایند در حالی که سیستم های ایمنی بالا بر و بالا بر را برای آن پیش گویی نکرده اند.
ه) بالابرهای بوم لیفت اثبات (Static Base Boom Lifts): صرفا نوع از بالا بر که میتواند علاوه بر دسترسی عمودی، دسترسی افقی نیز ایجاد کرد نماید، آسانسور بوم لیفت است. بالابرهای بوم لیفت اثبات معمولا گنجایش مقداری دارا هستند و برای حمل نفر استفاده می‌شوند.
۲- بالابرهای متحرک (Aerial Working Platforms): بالابر های متحرک برای به کارگیری نفر پیاده سازی گردیده اند و گاهی به آن بالا بر نفر یا این که Man lift نیز می گویند. این بالا بر ها به راحتی جابجا گردیده و با ایمنی بالا به یوزرها اذن می‌دهند در طول های متفاوت به نصب و تعمیر و نقاشی کردن و… بپردازند. بالابرهای متحرک به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند.
الف) بالابرهای سیار با دسترسی عمودی: این نوع بالابرها تنها به طور عمودی قدرت انتقال نفر را در ارتقاع داشته و دسترسی افقی ایجاد کرد نمیکنند. معمول ترین این ماشین ها، بالابرهای هیدرولیکی آکاردئونی (قیچی – Scissor Lifts) ، بالابرهای ریلی و بالارب های عمود بر میباشند. این بالا بر ها از مکانیزم های حرکتی و بالابری متفاوتی استعمال می نمایند که درباره آن توضیح داره شود.
ب) بالابرهای سیار با دسترسی عمودی و افقی (Boom Lifts): به‌این نوع از بالابرها اصطلاحا بوم لیفت Boom Lift گفته می‌شود. این بالابرها خلال تکان به سمت بالا توانمند هستند در اسمان نیز حرکت نمایند براین اساس نیازی وجود ندارد دقیقا تحت دفتر کار ایستاده باشند. بالابرهای بوم لیفت نیز انواع متفاوتی دارا هستند. بعضی روی کامیون نصب می گردند و بعضی خودشان حرکت می نمایند که در باره آن توضیح داده می شود. بالابرهای بوم لیفت از مکانیزم های متفاوتی به کار گیری می نمایند. بی آلایش ترین آن مکانیزم مفصلی میباشد که بازو ها کاملا مانند با نیروی هیدرولیک حرکت می نمایند. بالابرهای مفصلی برای طول کم مطلوب می‌باشند و مکانیزم دیرین محسوب میشود. نوع دیگر با مکانیزم تلسکوپی شغل می نمایند که در واقعیت جک های هیدرولیک و زنجیر بازو هایی را که به صورت تلسکوپ باطن یکدیگر میباشند را به خارج رانده و دسترسی تشکیل داد می‌گردد. نوع سوم و جدید خیس و عمل آمد خیس مکانیزم مفصلی-تلسکوپی می‌باشد که دارنده هر دو نوع بازو میباشد و از دید اقتدار مانور و عمل در موقعیت طاقت فرسا و همینطور ابعاد بسته گردیده دارنده مزیت میباشند.
دسته بندی و مقایسه بالابرها از نظر نوع مکانیزم بالابری:
۱- بالا بر هیدرولیکی: آسانسور هایی که نیروی تکان آنان برای بالا روی از جک و یونیت هیدرولیک گرفته میگردد را بالا بر هیدرولیکی گویند. این بالابرها بیشترین ضریب ایمنی را فی مابین مکانیزم های گوناگون دارند. بالابرهای هیدرولیکی می توانند به طور آکاردیونی، جک مستقیم و بوم لیفت ساخته شوند.
۲- آسانسور زنجیری: درین بالابرها توشه بوسیله مکانیزم زنجیر و وینچ، به حرکت در می آید که برای ایمنی بایستی از زنجیرهای دوبل و ترمزهای ضد سقوط استعمال شود. این بالابر ها از نظر ایمنی تحت خیس از بالابرهای هیدرولیکی قرار می‌گیرند چون علاوه بر سقوط قابلیت و امکان گیر کردن قسمتی از اندام یا این که خرقه و یا این که جنس میان وینچ یا این که زنجیر وجود داراست که درین‌شرایط‌ هم اشخاص جراحت میبینند و هم بالا بر در گیر خلل میشود. عالی میباشد از این آسانسور ها برای نفر استعمال نشود.
۳- آسانسور کابلی: در‌این بالابرها حرکت رتبه با استفاده از کابل و وینچ قابلیت و امکان پذیر میشود و برای ایمنی بایستی از کابل دوبل و ترمز های ضد سقوط استفاده شود. بالابرهای کابلی کمترین ایمنی و بیشترین اتفاق را فی مابین بالابرها داشته و برای حمل نفر حتی با وجود سیستم های ایمنی پیشنهاد نمی شود. برخی از این سبک بالابرها نیز وجود داراست که تحت عنوان بالابر ساختمانی برای حمل مصالح استعمال میشود.
۴- بالابر هیدرولیکی – زنجیری: این بالابرها ترکیبی از بالابرهای هیدرولیکی و بالابرهای زنجیری می‌باشند. در بوم لیفت های تلسکوپی و یا این که در بالابرهای ریلی و ستونی از این مکانیزم به کار گیری میشود. از حیث ایمنی این بالابرها در بین بالابرهای هیدرولیکی و بالابرهای زنجیری قرار می گیرند.
اشکال آسانسور نفر:
۱- بالابرهای آکاردئونی یا این که قیچی: این بالابرها جهت تعمیرات، نصب، رنگ کردن، بازرسی و… به کارگیری میشود. بالابرهای قیچی از ۳ متر دسترسی ساخت‌و‌ساز گردیده و بعضی شرکتهای تعالی در میان المللی با تکنولوژی بالا توانا به تشکیل داد حد اکثر تا ۳۲ متری آن می‌باشند. مزیت بالابرهای آکاردئونی گنجایش بالا و سطح کبیر سکوی کاری ان ها میباشد. بنابر این گاهی ۶ نفر می توانند به طور هم‌زمان در طی عمل نمایند. این بالابرها بسته به طول متبوع، بعد ها و قابلیت و امکان حرکتی مختلفی دارند. بعضی از بالابرهای آکاردئونی سیار (Push around) و بعضا به طور خودکششی (Self propelled) ساخته میشوند. بعضا از بالابرهای خودکششی میتوانند در طی نیز جنبش نمایند و نیازی به جک های جانبی ثبت کننده ندارند. بعضا از گونه های آن هم دارنده شنی بوده و برای جای های صعب العبور مطلوب اند. در این بالابرها از اشکال موتورهای الکتریکی، دیزلی، بنزینی و حتی هیبریدی استعمال می شود. فی مابین بالابرهای نفر، بالابرهای آکاردئونی از امنیت بیشتری منتفع بوده و کمترین تکان را در حین دارا‌هستند. نیرو محرکه این بالا بر ها می تواند برق تک فاز شهری، باتری، و یا این که موتورهای دیزلی، بنزینی و هیبریدی باشد. همینطور این بالابرها با پمپ دستی نیز ساخته می شوند که برای پتروشیمی ها و پالایشگاه ها که خطر انفجار وجود دارد مطلوب اند.
۲- بالابرهای ستونی: بالابرهای ستونی را می شود به دو گروه اساسی تقسیم کرد. هرجند این شرکت بندی از نظر سازندگان متعدد ممکن است پاره ای مختلف باشد.
الف) بالابرهای ستونی ریلی: این بالابرها که از نوع هلی (Push around) بوده و متاع ریل ها از آلومینیوم میباشد. این بالابرها نسبت به سبک های آکاردئونی مدل خیس بوده و انتقال آن‌ها شل و ول خیس هست. هر یکسری به جهت بنا آلومینیومی از گنجایش و قدمت کمتری بهره مند می‌باشند و در طول بیشتر نوسان دارا هستند. بعد ها بالابرهای آلومینیومی به گونه ای می‌باشد که برای یک نفر پیاده سازی گردیده و چندان جنبه صنعتی ندارد. هرچند در کشورهایی مثل جمهوری اسلامی ایران و چین سبک های دو ریل و چهار ریل آن نیز وجود دارد که سکوی بزرگتر، نوسان کمتر و گنجایش بیشتری دارا هستند اما ابعاد بسته گردیده گرانقدر آنها در مقایسه با انواع آکاردئونی و گنجایش نادر آن ها نقطه ضعف بالابرهای ریلی محسوب میشود. بالابرهای تک ریل از ۷ تا ۱۴ متر دسترسی ساخت میگردند. نیرو محرکه این آسانسور ها قادر است برق تک فاز شهری و یا این که باتری باشد. همینطور این بالابرها با پمپ دستی نیز ساخته میگردند که برای پتروشیمی ها و پالایشگاه ها که خطر انفجار وجود داراست مطلوب اند.
ب) بالابرهای ستونی عمود بر (Vertical Masts): این بالابرها دارنده بنا فولادی بوده و به این ترتیب قدمت و گنجایش آن‌ها از بالابرهای آلومینیومی بیشتر می‌باشد. بعضا از انواع این بالابرها دارنده جیب یا این که فلای بوم که یک بازوی خرد منتهی به سبد می‌باشد نیز می‌باشند و می‌توانند مقداری دسترسی جانبی ساخت کنند. بالابرهای ستونی عمود بر به طور خویش کششی عرضه میگردند و برخی از آنان در زمان نیز جنبش کرده و نیازی به جک حانبی ندارند. این بالابرها عموما با برق تک فاز شهری و یا این که باتری فعالیت می نمایند.
۳- بوم لیفت های خویش کششی: بالابرهای خودکششی بازویی با به عبارتی بوم لیفت در جای هایی به کار گیری می‌شوند که به دسترسی افقی نیاز می‌باشد و یا این که طول به قدری زیاد است که بالابرهای آکاردئونی و ستونی جواب گو وجود ندارد. بالا بر های خودکششی دارنده یک موتور الکتریکی، دیزلی، بنزینی و یا این که هیبریدی میباشند و میتوانند با سرعت معدود در دفتر جنبش کنند. این بالابرها برای انتقال طولانی مجال نبوده و عموما در تارنما های کاری میمانند تا فعالیت تمام شود و یا این که در کارخانجات، مرکزها خرید، فرودگاه ها، مرکز ها مذهبی و… که نیازی به پیمایش های طولانی وجود ندارد از آنان به کار گیری می شود. برخی از بالابرهای خودکششی بوم لیفت قادرند حتی‌در طول نیز روی زمین تکان نمایند و نیازی به جک ثبت کننده ندارند. البته این به شرطی است که شیب زمین از مقدار مجاز تجاوز نکند. همین دستور باعث ارتقا سرعت تلاش این بالابرها در مقایسه با دیگر بالابرها می‌گردد. بوم لیفت های خویش کششی به طور مفصلی-تلسکوپی و تلسکوپی تشکیل داد میگردند. سبک های مفصلی-تلسکوپی از قدرت مانور بالاتری بهره مند می‌باشند و تا حد اکثر ۴۳ متر دسترسی تشکیل داد گردیده و قابلیت و امکان پل زنی دارا‌هستند. بالابرهای خودکششی تلسکوپی عموما طول کاری بالاتری دارا‌هستند و حد اکثر تا ۶۰ متر دسترسی ساخت و ساز می نمایند.
۴- بالابرهای کامیونی (Truck Mounted Platforms): گونه های بوم لیفت ها و همینطور بالابرهای آکاردئونی را می اقتدار روی خودرو نصب کرد. این بالابرهای هیدرولیکی نیروی خویش را از PTO خودروی حمل کننده اخذ می نمایند. بالابرهایی که طول کمتری دارا‌هستند را می توان روی وانت نیز نصب کرد که در کشور ایران به آسانسور نیسانی پر اسم و رسم گردیده اند. بسته به وزن خویش آسانسور و نیز طول دسترسی آن، خودرو های متفاوتی برای نصب بالابرها مطلوب میباشد. انتخاب کامیون بایستی به نحوی باشد که هم توانایی حمل بالابر را داشته باشد و هم مانند یک وزنه تعادل برای بالابر عمل کند. بالابرهای کامیونی از طول ۷ متر تا طول ۱۰۰ متر وجود دارند که بلند جايگاه ترین بالابرها به اکانت میایند. گنجایش بالابرهای کامیونی بوم لیفت از ۲۰۰ کیلوگرم آغاز گردیده و گاهی تا ۱۰۰۰ کیلوگرم نیز میرسد در حالی که بالابرهای آکاردئونی کامیونی تا گنجایش های فراتر تعدادی تنی نیز قابل ساخت می باشند. برخی از بالابرهای کامیونی دارنده بوم عایق هستند و قادرند تحت عنوان آسانسور خط گرم در کانال فشار کارکشته به عملیات بپردازند. از بالابرهای کامیونی در سرویس ها شهری، صنععت برق، صنعت ساختمان و… برای نصب و حفظ امکانات، رنگ آمیزی، شستشو و… به کارگیری می شود. همینطور انواع بلند رتبه این دستگاه تحت عنوان بالا بر حریق آدرس در یاری و نجات کاربرد دارا‌هستند. بالابرهای آکاردئونی کامیونی نیز تحت عنوان آسانسور فرودگاهی و بالا بر دیدبانی و… استعمال میگردند. بالابرهای کامیونی تلسکوپی دارنده بازوهایی میباشند که مانند دوربین های تلسکوپی سابق در تودر تو جنبش می نمایند و با گشوده شدن آنها سبد جابجا می گردد. این بالابرها سرعت کاربری بیشتری دارا هستند و در زمان های بالا از این مکانیزم به کار گیری می‌شود. بالابرهای مفصلی تلسکوپی نسل جدید تری میباشند. این بالابرها دارنده یک بازوی مفصلی و یک بازوی تلسکوپی میباشند. همین امر سبب میشود در وضعیت بسته گردیده نسبت به سبک های تلسکوپی و یا این که مفصلی صرفا بعد ها خرد تری داشته باشند. همینطور قدرت مانور بالا تری دارا هستند و قوی به پل زنی هستند. در قبال کار با آن‌ها نسبت به سبک های تلسکوپی مهارت بیشتری نیاز دارااست.
۵- بالابرهای قابل یدک: در مواقعی که نیاز به انتقال بالابرها در فاصله وقتگیر هست از بالابرهای کامیونی استعمال می‌شود. اینک آنکه در بسیاری مواقع نیاز به آسانسور همیشگی وجود ندارد و نصب آن روی خودرو خیر فقط کاربری کامیون را تغییر‌و تحول میدهد بلکه از نظر اقتصادی نیز به صرفه وجود ندارد. در این‌حالت‌ شایسته ترین مورد برای یوزرها به کار گیری از بالابرهای قابل یدک است. این بالابرها هم قادرند در فضای داخلی و فرنگی فعالیت نمایند و هم نیازی به خودروهای هنگفت و کامیون برای یدک کردن آن ها وجود ندارد. بالابرهای قابل یدک نیز گونه های مختلفی دارا‌هستند. انواع آکاردئونی این بالابرها برای دسترسی های عمودی و بوم لیفت های قابل یدک برای دسترسی عمودی و افقی استفاده میشود. در کشور‌ایران گاهی بالابرهای ریلی را نیز یدک می نمایند که به جهت طول بسته گردیده زیاد این بالابرها، تعادل خودرو کاهش یافته و از نگاه ایمنی توصیه نمی شود. نیرو محرکه بالابرهای یدک کش می تواند برق ۲۲۰ ولت شهری، باتری، موتور دیزلی و بنزینی و یا این که حتی هیبریدی باشد.
۶- بالابرهای عنکبوتی (Spider Lifts): این بالابرها خصوصیت هایی دارند که آن‌ها را از دیگر بالابرها غیروابسته می نماید. بالابرهای عنکبوتی دارنده پهنا و طول بسیار کمی در وضعیت بسته گردیده هستند. عموما دارنده شنی های لاستیکی هستند و قادرند از شیب و پله بالا بروند و در سطح ها شنی و خاکی و گلی تکان کنند. همینطور جک های جانبی این بالابرها اذن می دهد که بالابرهای عنکبوتی بتوانند در سطح های شیب دار خویش را تراز کنند. براین اساس این بالابر ها آیتم قابل قبولی برای فضاهای داخلی و فرنگی به اکانت می‌آیند. این بالابرها تا طول کاری ۴۲ متر ساخت و ساز گردیده و بسته به‌این طول با برق تک فاز یا این که سه فاز، باتری، موتورهای دیزلی و بنرینی و حتی هیبریدی شغل میکنند. این بالابرهای نفری از نوع خویش جایزه بوده و دارنده یک موتور می‌باشند که آسانسور برای انتقال روی زمین قادر است از آن استعمال کند. آسانسور های عنکبوتی نیز به طور تلسکوپی و مفصلی-تلسکوپی ایجاد می شوند.
 

چگونه يک بالا بر نفربر مطلوب تهيه کنيم؟

 

 
3 نوع بالا بر نفربر پر کاربرد در تولید
 
 
 
 
اینجانب ليفت يا به عبارتی بالابر نفربر متحرک يک سکوي تخصصي فعالیت هوايي هست که براي بلند کردن ايمن نفرات و تجهيزات آنان در محل هاي شغل داخلي و خارجي ( فضاي سرپوشيده و فضاي گشوده ) طراحي شد‌ه‌است. آنها براساس سايز ، صورت ظاهري و کاربرد گوناگون از ساير بالابرهاي هوايي مانند بالابرهاي بوم دار می باشند.
 
اين دستگاه ها در صنعت به اسم هاي خرید بالابر نفربر مختلفي مثل بالابر نفري ، بالا بر نفربر ، اینجانب ليفت و ... شناخته مي شوند. 3 نوع آسانسور نفربر وجود داراست : بالابر خودکششي هيدروليک ، بالا بر دستي هيدروليک و بالا بر چرخ شني هيدروليک . که همگي آن ها به نظر اندازه و مختصات کاربردي از همديگر متفاوت می باشند.
 
فهم و شعور و آشنایی اشکال گوناگون بالا بر متحرک نفربر ممکن هست کمي گيج کننده باشد. تمامی آن‌ها داراي ويژگي هاي مشابهي میباشند ولي براي مشاغل و کاربردهاي متفاوتي استعمال مي شوند. در اين پست ، گونه های متفاوت بالابرها ، ويژگي هاي ارائه گردیده و بهترين مجال  استعمال بیسون صنعت از آن‌ها را بررسي خواهيم کرد. در اين نوشته‌ی‌علمی گونه های مختلف بالابرها ، ويژگي هاي ارائه گردیده و بهترين زمان به کار گیری از آن ها را بررسي خواهيم کرد. در اينجا 3 نوع آسانسور وجود داراست :
 
1- بالا بر نفربر خودکشش هيدروليک
 
اين وسيله کوچکترين نوع آسانسور نفربر است. اين آسانسور جمع و جور مي تواند يک نفر و دسته اي از ابزارآلات را تا طول 6 متر در هوا بلند نماید. سايز خرد اين ماشين سبب ساز مي گردد تا بتواند از گذرگاه هاي باريک هم عبور نماید.
 
 
 
 
 
 
 
طول بالابري اين دستگاه درتوان نردبان می باشد ولي از پايداري بسيار بيشتري برخوردار بوده و استفاده کننده به هم پا ابزارآلاتش راحتي خيلي بيشتري در هنگام کار کردن داراست. فریم تاشوي اين بالابر ايده آل براي عمل در پروژه هاي داخلي و فضاي سرپوشيده در مقياس خرد میباشد.
 
2- بالا بر نفربر دستي هيدروليک
 
اين نوع دستگاه ها کمي بزرگتر از نوع اولیه می باشند. آن‌ها مي توانند به طول 4 تا 15 متر برسند ، و اين منجر مي گردد که يک نیروی کار و ابزارهاي آن بتواند در نقاط تنگ مانند بين تيرچه يا گوشه و کنار آن در کنار يک واحد HVAC (تهويه و تاسيسات سيالات) قرار بگيرند. حتي عکاسان مي توانند از اين آسانسور براي دستيابي نماي ديد پرنده (Bird view) در بالاي جمعيت استعمال نمایند.
 
 
 
 
 
 
 
بدنه عده شونده و چرخ هاي هيدروليکي بالابر هيدروليک دستي را از طريق مجاري و راهروهاي تنگ براي يکي دو نفر آماده مي نماید. بدليل بدنه مدل (ظرفيت وزني 90 تا 180 کيلوگرم) و دسترسي عمودي ، بالابرهاي دستي مجهز به پايه هاي بيرون رونده که قابليت توده شدن دارند (جک هاي استقرار)، هستند که شاسي دستگاه را تثبيت کرده و از سقوط آن جلوگيري مي نمایند.
 
3- بالا بر نفربر هيدروليکي چرخ شني (کمربندي)
 
اين بالا بر که با اسم بالا بر خزنده خرد نيز شناخته مي خواهد شد، بزرگترين نوع خویش در اين گروه میباشد. اين وسيله براي اماکن ساختماني در فضاي گشوده بهترين گزينه می‌باشد. پايه هاي جمع شونده و چرخ هاي زنجيري بالابر را قادر مي سازد که در سطح ها ناپايدار مانند خاک و شن و گل بنشيند .
 
 
 
 
 
 
 
گردن کشيده دستگاه مي تواند به ارتفاعات بيش از 10 متر رسد و 360 درجه بچرخد. اتصال کناره بازو اذن مانور در اطراف انسداد مانند درختان و خطوط برق را مي دهد. برخي از سبک ها برقي می‌باشند و از باتري به کار گیری مي نمایند، در حالي که برخي ديگر با سوخت بنزين و گازوئيل شغل مي نمایند.
 
خواسته از گوشه اضافي در آسانسور نفربر چيست؟
 
کناره اصطلاحي هست که کششي از بازو را توصيف مي نماید که مشمول بی نقص اضافي براي دامنه جنبش بيشتر میباشد. اپراتورها مي توانند بواسطه آن به راحتي بالا و پايين ، و به چپ و راست تکان نمایند. ويژگي گوشه را مي قدرت در بالا بر شني و آسانسور بوم دار نيز رویت کرد.
 
اجزاي آسانسور نفربر کدامند؟
 
بالابر نفربر حاوي قطعات متحرک بسياري میباشد که به جاری ساختن امور یاری مي نماید. جک هاي استقرار شاسي آسانسور را در هر زميني تثبيت مي نمایند. ايستگاه در اختیار گرفتن مرتبه حرکات کشش عمودي و چرخشي را جاری ساختن مي دهد. اين عملکردها مانور را براي اپراتورها و افرادي که در جوار آن‌ها هستند ، جاری و ايمن نگه مي دارا‌هستند. بياييد نگاهي بيندازيم به قسمتهاي مختلفي که يک بالا بر نفربر را تشکيل مي دهد. براي نمونه ما در اينجا از يک بالابر خزنده شني به کارگیری مي کنيم.
 
 
 
 
 
 
 
اینجانب ليفت چه تفاوتي با بوم ليفت دارد؟
 
از‌آن‌جا‌که بسياري از بخش هاي جابجایی نيرو با تجهيزات ديگر مي نمایند ، بياييد نگاهي بيندازيم که تفاوت آسانسور نفربر با يک ماشين متداول ديگر مثل بالابر بوم دار چيست. بالابرهاي بوم دار به نوعي پسر عموي نا تني اینجانب ليفت ها می باشند. هر دو اپراتورها را توانمند به اعمال وظايف در فضاهاي کاري در حین مي نمایند. با اين فعلا ، بوم بالابرها داراي چندين ويژگي متعدد نسبت به اینجانب ليفت هاي سنتي هستند. برای مثال اينکه آن ها توانايي يدک کشيده شدن بوسيله کاميونت ها يا هر وسيله نقليه ديگري را دارا هستند، گوشه اضافه (بازوي اضافي) مي تواند بصورت تلسکوپي يا مفصلي گشوده گردیده و دامنه حرکتي بيشتري را نسبت به اینجانب ليفت ها ايجاد نماید و کار در زواياي طاقت فرسا را با آساني بيشتري فراهم نماید. در بيشتر بوم ليفت ها اندازه سبد بزرگتر از سبد بالابرهاي نفربر خرد میباشد. به صورت خلاصه مي قدرت اعلام‌کرد بالابر بوم دار يک نوع بالابر متحرک هيدروليک هست ولي نمي قدرت خاطرنشان کرد يک بالابر نفربر هيدروليک خرد، بالا بر بوم دار می‌باشد. هر دو بخشي از خانواده سکوهاي کار هوايي می‌باشند ولی در يک دسته طبقه بندي نمي شوند. شبیه تنوع بالابرهاي نفربر، گونه های بالابرهاي بوم دار براي نيازهاي متعدد ساختماني وجود دارد.
 
چگونه يک بالا بر نفربر مطلوب تهيه کنيم؟
 
هنگام گزینش يک بالابر ، اصلی میباشد که داده ها کافي از نوع پروژه ، دفتر کار و طول مورد نياز براي ایفا يک شغل داشته باشيد. اينجا چند پرسش اصلي مطرح مي کنيم که مي تواند در وقت و هزينه شما صرفه جويي نماید :
 
پروژه شما در فضاي سرپوشيده انجام مي شود يا در فضاي گشوده ؟ سبک هاي خرد مثل بالا بر نفربر دکلي که با برق شغل مي نمایند مطلوب عمل در فضاي بسته می‌باشند در حاليکه سبک هاي بزرگتر مثل بالابرهاي مفصلي ديزلي براي ایفا پروژه هاي فضاي گشوده طراحي گردیده اند.
 
براي اجرا شغل خویش در حین، چند متر دسترسي لازم داريد؟ بالاترين نقطه را در محل کار خویش مشخص و معلوم کنيد و براي ايمني بالاي رمز اپراتور 180 سانتيمتر به اندازه آن اضافه کنيد. براي اطمينان از ايمني و ثبات در ارتفاعات متعدد ، قطعاً هنگام سوار شدن يا پياده شدن از اینجانب ليفت ، ضابطه سه نقطه تماس را تمرين کنيد .
 
آيا به منبع تامين نيرو نياز داريد؟ سبک هاي خرد جهت فعالیت در فضاي بسته معمولا با اتصال به يک پريز برق مي توانند شغل نمایند و سبک هاي بزرگتر از باتري به کار گیری مي نمایند يا از نيروي ديزل و سوخت هاي فسيلي جهت شغل در فضاي گشوده فایده مي مارک.
 
آيا موانعي در دفتر وجود دارااست؟ براي ايمن ماندن در هنگام شغل با اینجانب ليفت ، از محيط و موانع احتمالي مانند فضاهاي تنگ يا زمين هاي ناپايدار دقت داشته باشيد. بالابرهاي کوچکتر مي توانند اپراتور را بين فضاي تنگ بالا ببرند. چنانچه سطح دفتر کار ناپايدار باشد ، جک هاي استقرار و پايه هاي هيدروليک مي توانند پشتيباني بيشتري از شاسي دستگاه ارائه دهند. بالا بر نفربر متحرک ابزاري اساسي براي بسياري از مشاغل میباشد. آن‌ها از نقاشي سقف يا شستن پنجره هاي محل کار در طبقه دوم ، مي توانند به انجام شغل یاری دهد.
 

ارزیابی ایمنی به صورت روزانه

  اپراتور وسیله نقلیه باید بصورت روزانه بازدید ایمنی از وسیله نقلیه برای انتخاب مخاطرات، شناسایی آسیب ها و نشت های وسیله اعمال دهد.
  بازرسی روزانه تنها محدود به استیناف چشمی از بخش های خارجی وسیله نقلیه نشود، بلکه موارد تحت را باید مشمول گردد:
 
قطعات شکسته، آسیب دیده، شل و ول شده یا قطعات گم شده
 
باد لاستیک (تایر)، بریدگی و فشردگی
 
نشت روغن و روغن هیدرولیک
 
نقص جوشکاری، همچون رخنه‌ (شکستگی ها) و زنگ زدگی
 
فروغ (چراغها)
 
بخشهای بدون نقص بندی شده دکل یا بوم
 
تحقیق از ایستگاه کاری
 
·وسیله نقلیه را روی زمین ناهموار پارک نکنید.
 
·  در‌صورتی‌که سرعت باد از 48کیلومتردر ساعت (30 مایل در ساعت) بیشتر است بوم را بالا نبرید  یا اگر امکان خطر و انذار جریان الکتریکی وجود دارد، بوم را بالا نبرید.
 
·ترمز اضطراری را تنظیم فرمائید.
 
·در تحت چرخ قطعه ای برای پیشگیری از لغزش وسیله قرار دهید.
 
·به موانع بالای سر توجه نمائید.
 
خطر سقوط
 
·همیشه پاهایتان را روی کف باکت نگه دارید.
 
·بالای گوشه جعبه نایستید و ننشینید.
 
·سعی نکنید هیچ وسیله ای را بمنظور ارتقا ارتفاع کار در باطن باکت قرار دهید (نردبان، چهارپایه)
 
· زمانیکه باکت بالاست از باکت بالا نروید.
 
·مطمئن شوید کف باکت از هر گونه آلودگی منزه هست.
 
·همیشه وسایل حفاظتی مانع سقوط (کمربند) را ببندید.
 
خطرات بالای- راز
 
·در حین بالا رفتن باکت، چیزی را نکشید و یا به سمت جلو هل ندهید.
 
·نردبان و یا وسایل دیگری را در باکت حمل نکنید.
 
·وزن  بار در باکت از 136کیلوگرم  (300پوند) تجاوز ننماید.
 
·وسیله نقلیه را زمانیکه باکت آن بالا میباشد، جابجا نکنید.
 
·در طول وزش باد با سرعت بالا با وسیله نقلیه کار نکنید.
 
·مطمئن شوید که وسیله نقلیه روی زمین مسطح پارک شده است.
 
·مطمئن شوید که پایه ها به درستی قرار گرفته اند.
 
·هیچ زمان از بالابر باکت بعنوان جرثقیل استفاده نکنید.
 
خطرات عکس العمل
 
·در زمان راندن وسیله نقلیه باکت دار، به وضعیت ترافیک دقت نموده و با سرعت آهسته برانید.
 
·به موانع بالای سرتان اعتنا کنید.
 
·بر روی سطح ها شیب دار و نا هموار  و یا زمانیکه نزدیک کارگران یا افراد رهگذر می رانید با سرعت آهسته تکان نمایید.
 
مخاطرات برق گرفتگی
 
·  فاصله ایمن را از خطوط و تجهیزات برقی مراقبت کنید. هیچ سکویی، عایق شده و یا عایق نشده،خرید بالابر نفربر کارمندان را در صورتی‌که تماس فاز با فاز و یا فاز با نول وجود داشته باشد، در عوض جریان الکتریکی هواخواهی    نمی نماید.
 
استعمال ناصحیح
 
·  هیچ وقت آسانسور را بدون راز نشین شکاف نکنید مگر در حالتیکه کلید باکت بالابر را در آورده و آنرا از سایر استفاده کننده گان غیر مجاز محافظت نموده اید.
 
·هیچ گاه در هنگام روشن بودن وسیله نقلیه اقدام به سوختگیری نکنید.
وسایل عمومی آیتم استعمال در فعالیت با بالا بر مشتمل بر:
·  نردبان های بالابر و برجهای بالابر در حین جابجایی بواسطه وسایل قفل کننده بالای کابین کامیون آسانسور و وسایل دستی کار کننده در مبنا نردبان قبل از حرکت آسانسور در حالت پایین قرار گیرند. بیسون صنعت  اطمینان حاصل نمایید که دکل وسایل قبل از جابجایی بطرز صحیح قرار گرفته اند.
·ترمزها را تهیه و تنظیم نموده و تجهیزات بست (جک) دکل را روی سطح سخت قرار دهید و تکه های چوبی را برای جلوگیری از جنبش چرخها قبل از استفاده از تجهیزات بالابر (بخصوص در سطح شیبدار) بکار گیرید.
·دکل آسانسور را در زمانیکه کارگران در باطن باکت بالا بر در حین بوم بالابر در فعلا کار کردن می باشند، جابجا نکنید.
 
·اعتقادوباور نتیجه ها فرمائید که دکل دستگاه بالابر به سکوهای عمل در طی شامل سکوی در دست گرفتن های بالایی و پایینی مجهز شد‌ه‌است. کنترل های بالایی در طرفین سکوی بالا بر، در منطقه دسترسی اپراتور قرار دارد.  در اختیار گرفتن های پایینی برای بی اثر کردن کنترلهای بالایی طراحی شده اند.
 
·در دست گرفتن ها را بمنظور اعتقادوباور از اینکه به درستی برای نشانه دادن تلاش شان نماد گذاری شده اند، محاسبه فرمایید.
 
·روزانه قبل از به کار گیری برای یقین از کارکرد ایمن کنترلهای بالا بر را تست فرمائید.
 
·اطمینان نتیجه ها فرمائید بارها و توزیع آن روی سکوهای عمل و محلقات مرتبه مبنی بر با میزان ظرفیت مجاز تولید کننده می باشند و از محدودۀ معیار بار مجاز تجاوز نشده هست. محلقات سکوی بالابر و یا sticker  مطابق با ظرفیت باری که توسط خالق آرم داده شده است، اضافه گردند.
 
·اطمینان حاصل نمائید تمامی افراد در طول کار در سکوی بالابر از وسایل حفاظتی مناسب کلاً زمان کاری استعمال می نمایند (وسایل حفاظت فردی همچون کلاه ایمنی برای هواخواهی راز از سقوط اشیاء، برخورد شی ها اهالی سر، عکس العمل شی ءها پرتاب شونده، کفش یا چکمه های ایمنی، عینک ایمنی با حفاظ جانبی یا کلاه ایمنی دارای محافظ صورت (شیلد)، دستکش و سایر وسایل حفاظتی)
 
·اعتقاد نتایج فرمائید که همگی کارگران از کمربند ایمنی و طناب کمر متصل به بوم یا بازوی جرثقیل یا زنبیل (باکت) بمنظور جانبداری در عوض سقوط  در طول کار با وسایل هوایی بالابر استعمال مینمایند.
 
·باور حاصل نمائید که صرفا افراد یادگرفتن دیده و مجاز با وسایل آسانسور شغل می کنند.
 
·جمعاَ فرصت فعالیت در باکت بالابر یا سکوی بالابر پاهایتان را به طور محکم روی کف بالا بر محافظت نمایید.
 
·روی گوشه های باکت آسانسور یا سکوی بالا بر ننشینید و از آن بالا نروید.
 
·از تخته، نردبان یا سایر وسایل بجای سکوی شغل استعمال ننمائید.
 
·کنترل های پایین را مورد به کارگیری قرار ندهید مگر زمانیکه از کارکنان در سکوی بالارو اجازه اینکار را حصول کردید، به استثنای موردها ضرورت.
 
·وسایل هوایی بالا بر را بر روی سایر شی ها برای مراقبت سکوی بالا بر قرار ندهید.
 
·از باکت بالابر به جای کامیون یا داربست یا سایر وسایل مشابه به کار گیری ننمائید مگر اینکه بوسیله تولید کننده بصورت کتبی ایفا این فرمان تایید شده باشد.
 
·سرعت حرکت تجهیزات بالابر بایستی بر اساس با حالت سطح زمین، قابلیت مشاهده کرد، شیب یا شرایط فرد و سایر فاکتورهایی که ممکن می باشد به موجب آن برای پرسنل ایجاد کرد خطر شود، تعیین گردد.  
 
·قبل از سوختگیری موتور آسانسور را خموشی نمائید. سوختگیری موتور یا شارژ سیلندرهای سوخت در محل های با تهویه عالی بدور از شعله، جرقه یا سایر خطراتی که ممکن می باشد ساخت حریق یا انفجار نماید، انجام شود.
 
·باطریها را در مکان های با تهویه مناسب بدور از شعله، جرقه یا سایر مخاطرات ساخت کننده حریق و انفجار شارژ فرمائید.
 
·باور نتایج نمائید که مسیر تکان به وضوح به چشم میخورد، فاصله ایمن را از موانع، تل خاک و شن یا دریچه ها، گودی ها، شیب ها یا سایر خطرات نگهداری فرمایید. فاصله ایمن را از موانع بالای رمز (دربرگیرنده خطوط برق هوایی) نگهداری کنید.
 
·ایفا شوخی از سوی راننده در زمان شغل ممنوع میباشد.
 
·بومها یا سایر وسایل سکوی آسانسور را در وضعیتی که سبب ساز شود جک چرخها از زمین بدور شود قرار ندهید.
 
·از وسایل بالابر در موقعیت انحراف از سطح تراز وسایل هوایی بالابر، شیب های جانبی که از حدود سفارش شده آفریننده تجاوز نماید، بهره برداری ننمائید.
 
·در شرایطی‌که سکوی بالا بر یا فضای کار در طی، گیر کرده یا بطور صحیح عمل نمی کند، فرد را قبل از آزاد سازی توسط کنترلهای زمینی، از جايگاه دور نمائید.
 
·اعمال هر گونه دخل و تصرفی که ممکن است سبب ساز به کاهش عایقی اثرگذار نصیب عایقی هوایی بالابر گردد، ممنوع است.
 
·قبل از تحت آوردن باکت بالا بر مطمئن شوید که گوشه و کنار فضا جايگاه عاری از افراد و تجهیزات است.
 
·مطالعه از عمر تجهیزات هوایی بالابر طبق برنامه زمانبندی جاری ساختن گیرد. تعمیرات ضروری اجرا گیرد.
 
·در صورت معیوب بودن تجهیزات هوایی بالابر  از کاربرد آن  قبل از تعمیر آن بوسیله افراد مجاز، دوری نمایید.
 
·تست های ایمنی سیستم الکتریکی را برای تجهیزات هوایی بالابر اعمال دهید.
 
·اجزاء سیستم هیدورلیکی و پنوماتیکی تجهیزات هوایی بالا بر را دیدن فرمایید.
 
·جوشکاری بر روی تجهیزات هوایی بالابر مبنی بر نحوه استاندارد ایفا گیرد.
بازرسی قبل از استفاده از بالابرها
 
پیمانکاران می بایست در اسرع وقت تجهیزات هوایی بالابر را که به طور صحیح فعالیت نمی کنند، جهت پیشگیری از استفاده از محل دور نمایند. هر بالا بر هوایی را باید طبق الزامات تولیدکننده پژوهش گردد- هر سه ماه یا بعداز 150 ساعت استعمال، هر یک که زودتر صورت اعطا کرد. 
علل غالب رویدادها منجر به آسیب های عمده، همان علل موفق حوادث بدون جراحت میباشند

نکات ایمنی در استعمال از بالابرها

 نکات ایمنی در استعمال از بالابرها

14 نکته اساسی در ارتباط ایمنی بالابر نفربر
سکوهاي فعالیت هوايي يا همان بالابرهاي نفربر دستگاههاي سوار بر يک شاسي متحرک و قابل ارتقاء میباشند که براي بالا بردن پرسنل به کار گیری مي شوند . اين بالابرها براي دسترسي به مکانهاي شغلي بالا مانند سقف و تجهيزات HVAC ( تاسيسات و مکانيک سيالات و لوله کشي ها ) بسيار مناسب میباشند . اين نوع ماشين آلات براي پروژه هايي که نصب داربست بهترين گزينه نبوده و يا رسيدن به دفتر در نقاط صعب العبور جای‌دارد ، ايده ال ترين گزينه هست . اصلی اين می‌باشد که هنگام عمل با اين ماشين آلات ، ايمني را سرلوحه کار خود قرار دهيم . ايمني بالابر صنعتي از اهميت بالايي برخوردار است زيرا حوادث مربوط به آسانسور هوايي حدود 3 درصد از آحاد مرگ هاي ساختماني را تشکيل مي دهد . براي فراهم سازي شما و تيم خود ، به ليست ايمني در بحث مخاطرات رايج ، اطلاعات مربوط به راهبرد ها و نکاتي براي جلوگيري از آسيب رساندن به راهنماي ما نگاهي بيندازيد .
يک خط مش عالي براي استارت بکارگيري ايمني در روز کاري خود ، مرور ليست ايمني آسانسور می باشد . ايجاد يک فرآيند ايمني ، شما و تيم شمارا عادت مي دهد که هر پرچم قرمز رنگ را گذشته و در حين فعالیت با دستگاه بررسي کنيد . ما ليستي از 14 نکته ايمني را که تيم شما هنگام کار با بالا بر هوايي بايد رعايت کند ، گردآوري کرده ايم . نگاهي بيندازيد تا ببينيد شما و تيمتان چه مراحلي را بايد دنبال کنيد .
1- بررسي کنيد کارکناني که در آسانسور هيدروليکي عمل مي کنند آموزش ديده و گواهينامه گرفته اند .
صرفا افرادي که فراگیری ديده و داراي گواهينامه هستند مجاز به استعمال از بالا بر هستند .خرید بالابر نفربر   تأييد کنيد که گواهينامه هاي کارمند شما آپدیت میباشند و آن‌ها با شیوه نامه هاي سازنده براي هر دستگاه که عمل مي کنند آشنا می‌باشند .
2- قبل از کار ، هر قسمت از وسيله نقليه و بالا بر را بازبيني کنيد .
براي بررسي تک تک قسمت هاي بالا بر صنعتي کمي وقت بگذاريد . با خود وسيله نقليه شروع کنيد . سطح مايعات مثلا آب ، روغن هيدروليک ، سوخت و مايع خنک کننده را بررسي کنيد . موارد ديگر براي بررسي دربرگیرنده باتري ها ، شارژر ، چرخ ها ، لاستيک ها ، بوق ها ، چراغ ها و هشدار دهنده هاي پشتيبان مي باشد .
با بالا بر ، بايد بررسي کنيد که همه سيستم ها مانند سيستم هاي هيدروليک ، هوا و برق و همچنين تمامی کنترل هاي کوشش و اضطراري شغل مي کنند . در‌پی هر قسمت از دست رفته يا گمشده ، پلاکارد يا آرم گذاري عملياتي يا آموزشي گمشده يا غيرقابل تلاوت باشيد تا ببينيد تيم شما نياز به جايگزيني هر چيزي داراست .بیسون صنعت  همچنين بايد اطمينان حاصل کنيد که بالابر قبل از بارگيري هرگونه پرسنل يا وسايل جانور در آن ، سعی مناسبي دارد .
3- حوزه‌ فعالیت دور و بر را از حیث خطرات بررسي کنيد .
حوزه‌ شغل ايمن به همان اندازه ماشين آلات ايمن اساسی می باشد . هنگام کار در فضاي داخلي يا سرپوشيده ، بايد سقف را بررسي کنيد تا مطمئن شويد از ارتفاع کافي شامل است و مخاطرات بالقوه اي وجود ندارد . همچنين بايد کف و محيط اطراف را از نگاه وجود سطح ها ناپايدار ، برجستگي يا هر چيز ديگري که باعث انسداد مي گردد ، بررسي کنيد .
هنگام عمل در فضاي باز ، مناطق دور و اطراف را از نظر وجود هرگونه قطره ، شکاف ، گودی ، دامنه ، آوار و ساير سختی ها کف که بايد پاکسازي يا اجتناب گردد ، بررسي کنيد . همچنين بايد مراقب خطوط هوايي و کابلهاي ارتباطي بالاسري باشيد . وزش شديد باد و شرايط شديد آب و هوايي خطرها عمده اي است که بايد مراقب آن ها باشيد که مي تواند نیروی کار شما‌را از بين پیروزشود يا در غير اينصورت به خطر بياندازد . رعايت نکات ايمني هم قبل و هم در حين کار ضروري است . جمعاَ مي بايست در باب کارهاي مختلفي که هنگام فعالیت با بالابر نفري بايد اجرا دهيد، اطلاعات استخراج کنيد .
4- به هر دليلي از ويژگي هاي ايمني هيدروليکي ، الکتريکي يا مکانيکي غافل نشويد .
هرگونه راحتي موقتي (مانند جابجايي سريعتر تجهيزات) قیمت افزايش پتانسيل تصادفات در ازاي آن را ندارد . بنابراين نبايد بالا بر را به هر نحوي يا هر شرايطي حرکت داد .
5- هنگام عمل در نزديکي خطوط برق و سيم ها ، مراقب محيط دور و اطراف خود باشيد . يک قانون بهتر اين می‌باشد که خطوط ، سيمها و ساير رساناها را هميشه بدون انرژي در نظر بگيريد که پايين میباشند يا عايق بندي شده اند . اگر نمي توانيد به طور کامل از خطوط برق جلوگيري کنيد ، بايد دست کم 10 فوت فاصله داشته باشيد تا از رویدادها احتمالي جلوگيري کنيد . همچنين بايد موقعيت مکان يابي آسانسورهاي هوايي بين خطوط برق و ساير مخاطرات هوايي را در صورت قابلیت و امکان دور کنيد .
6- خودداري از تجاوز از حد مجاز و وزن
از حیث محدوديت هاي وزني ، بايد زمان لازم را براي احتساب وزن قبل از بارگيري و طرز اندازي بالابر هوايي خود اختصاص دهيد و يادتان باشد که وزن ترکيبي اپراتور ، ابزار و مواد را نيز در نظر بگيريد . هميشه از محدوديت هاي وزني تعيين شده به وسیله سازنده پيروي کنيد تا از به کار گیری بيش از حد خودداري کنيد . به همين دليل بايد به محدوديت هاي دستيابي نيز توجه خواهد شد .
7- روي کناره سبد يا رتبه خم نشويد ، ننشينيد يا از آن بالا نرويد .
حفاظ هاي ايمني سبد براي محافظت از کارگران در عوض سقوط هست و نبايد از آنها براي بالا رفتن يا نشستن مصرف شود . با اين شغل پرسنل در معرض خطر سقوط قرار مي گيرد و يا خود بالابر در معرض خطر سقوط قرار مي گيرد . اگر چه رسيدن به چيزي که کمي از دسترس شما وسوسه انگيز هست ، پايين آوردن بالابر و حرکت دادن مجموع دستگاه به فاصله تعدادی متر ايمن تر از خطر آسيب جدي است .
8- در صورت قابلیت و امکان از جک استقرار ، ترمز و قفل کن چرخ به کار گیری کنيد .
مهارکننده ها و ترمزها براي جلوگيري از تغيير مکان غيرمنتظره در زمين يا بالابر ، يک لايه پايداري ايجاد مي کنند . حتي در حالتی‌که در نگاه اول زمين پايدار به نظر برسد بايد از اين موارد استفاده شود . قفل کن چرخ براي اطمينان از ثابت ماندن آسانسور هنگام کار روي شيب ضروري است .
9- روي رتبه بالابر صنعتي نردبان يا داربست قرار ندهيد .
افزودن داربست به سکو يا سطل مي تواند خطر سقوط شما‌را بسيار افزايش دهد . فارغ از اينکه داربست زير حد مجاز باشد ، بايد از اين امر اجتناب کنيد .
بالابر آکاردئوني به دليل شکل و ارتفاع بالقوه اي که دارد ، گروه اي از خطرات متمايز از ساير بالابرها را مشمول مي شوند که مي بايست حفظ کنيد . توانايي آن در امتداد عمودي یاور با توانايي تکان کلي دستگاه و در صورتي که فرد با احتياط عمل نکند مي تواند مشکلاتي را ايجاد کند . ادامه نوشته ی علمی را بازرسی فرماييد تا ببينيد که هنگام کار با بالابر آکاردئوني براي ايمن ماندن بايد چه عمل کنيد .
10- بالابرهاي آکاردئوني را از تجهيزات ديگر دور نگه داريد .
هنگام کار با بالابر قيچي ، محیط آن را از ساير تجهيزات خالي کنيد . اين بالابرها در صورت عکس العمل به يک وسيله ديگر مي توانند به طور بالقوه ضربه خطرناک بزنند .
11- آسانسور قيچي را در شرایط ايستاده ( باز شده ) حرکت ندهيد .
اپراتورهاي دستگاه قبل از حرکت بايد بالا بر قيچي را کاملاً پايين بياورند ، مگر اينکه در کتابچه راهنماي توليد کننده چيز ديگري ذکر شده باشد . جابجايي آسانسور قيچي حتي در حالتی‌که کمي باز شده باشد مي تواند بالابر را در معرض خطر واژگوني قرار دهد .
بالابرهاي بوم دار نيز به دليل طراحي آن ، اقدامات احتياطي ايمني خاصي دارند . دامنه حرکتي آن تعداد انگشت شماري از خطرات احتمالي را ايجاد مي کند تا تيم شما را در اين زمينه مطلع کند . در زير چندین مورد از اين نکات ايمني براي بالابر را ببينيد .
12- مهار يا کمربند مهار کننده مجموع بدن به کار گیری کنيد .
افتادن از بالابر به خصوص در بالا بر بوم دار بسيار محتمل است زيرا ضمن تکان به سمت بالا و پايين ، به جلو و عقب نيز حرکت مي کند . قبل از جابجايي آسانسور مطمئن شويد که ايمن هستيد .
13- پاکسازي کارگران و عابران پياده از مناطق گوشه و کنار بالابر و محوطه عمل آن .
دامنه حرکتي بوم دستگاه ، امکان ايجاد خطرها بيشتري را براي آسيب رساندن به فردي در منطقه اطراف آماده مي کند . قبل از شروع هر شغل ، تک تک محيط اطراف محل کار کردن بالابر را منزه کنيد و هشدارهاي مربوط به حوزه‌ کاري را تنظيم کنيد تا به ديگران هشدار داده و حوزه‌ را صاف نگه داريد .
14- بيش از حد ظرفيت وزن قابل بالا بردن بالا بر از آن استعمال نکنيد .
از آنجا که بالا بر تلسکوپي تنها به خواسته بالا بردن افراد و وسايل می‌باشند ، از بارگيري آن با وسايل سنگين خودداري کنيد . اين کار آسانسور را در معرض خطر برخورد با اجسام و يا سقوط قرار داده و مجموع تيم را به مخاطره مي اندازد .

استفاده از آسانسور ساختمانی چه مزایایی داراست؟

به کارگیری از بالا بر ساختمانی سراسر مزایا و سود می‌باشد و اولین چیزی که به ذهنیت شما در ارتباط با بالابر ساختمانی می رسد در باب با حمل و انتقال اشکال مصالح ساختمانی است چون همان طور که می دانید مصالح ساختمانی مشمول خشت و سیمان و ماسه و غیره میگردد که نمی قدرت آنها‌را با دست جابجا نمود و چنانچه هم بشود بسیار مشقت بار میباشد دیگر مزایای استعمال از بالابر در ساختمان ها مشمول موارد پایین می‌شود:
با دقت به اینگونه مزایای توصیه ما این است که در شکل قابلیت و امکان مطلقاً از بالا بر ساختمانی به کار گیری کنید.
مزایای به کارگیری از آسانسور ساختمانی
همانگونه که میدانید امروزه ساختمان ها یک سری طبقه ساخته میشوند و برای ایجاد کرد آن ها از ابزار آلات و امکانات و مصالح مختلفی به کارگیری می گردد بدین ترتیب همگی این مساله را نمی توان با دست و بوسیله کارگران جابجا کرد بنابراین بایستی از بالابرهای ساختمانی بهره مند شد. بالا بر ساختمانی یکی‌از اختراعات انسان است که اشکال مختلفی دارد و می ‌اقتدار توسط آن گونه های مصالح و امکانات هنگفت را در طبقات متفاوت جابجا نمود سوای اینکه نیروی شدیدی به اشخاص وارد گردد و آنها را تحت اثر قرار دهد حتماً استعمال از اینگونه وسیله ای مزایای متعدد و بسیار متعددی به همراه داراست که ما در کمپانی بالابر گلبام صنعت پارس عملکرد کردیم در‌این نوشته‌ی‌علمی آحاد داده ها درباره بالابر و کیفیت نصب و اشکال تازه آن بپردازیم به این ترتیب توصیه می‌کنیم که تا نقطه نهایی این مقاله با ما یاروهمدم باشید.
نصب بالا بر ساختمانی
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نصب آسانسور ساختمانی چه گونه جاری ساختن می شود و چه‌گونه می‌باشد پیش از اینکه به‌این آیتم بپردازیم باید شروع اجزای بالا بر ساختمانی را با هم تفحص کنیم. آسانسور ساختمانی از اجزای مختلفی برای مثال یکی از موتور و گیربکس و کالسکه و ریل و قلاب و سیم بکسل و محور تشکیل شده میباشد. خرید بالابر نفربر همگی این اجزا در کنار هم بالا بر ساختمانی را تشکیل می ‌دهند که محور آن بر روی بالا ترین نقطه ساختمان نصب می شود و شما میتوانید در نصیب کالسکه آن امکانات و مصالح متبوع را قرار دهید و آن‌گاه بوسیله قرقره ای که طناب و بوکسل را نگه می‌دارد به سمت بالا هدایت نمایید. حتماً در‌این حالت‌ تمامی مصالح ساختمانی به راحتی به طبقات بالا می رسند و فراهم تخلیه خواهد بود و هیچ سیرتکامل فشاری متوجه شما نمی‌شود.
بالا بر ساختمانی به مکان بالا بر
ممکن هست با خویش فکر کنید که می ‌قدرت از بالا بر ساختمانی به مکان بالابر بهره مند شد.بیسون صنعت  ولی نادرست میکنید چون چنین نمی شود به دلیل آن که آسانسور و آسانسور ساختمانی از یکدیگر متعدد می‌باشند ممکن میباشد در بالا تلاش آنان یکی به حیث بیاید و برای انتقال باشد البته چنین وجود ندارد و آسانسور در اصل برای انتقال اشخاص یک ساختمان با یک کابین جداازهم جاری ساختن می‌ گردد اما بالا و دارنده امکانات متفاوتی میباشد که در کالسکه آن امکانات و لوازم و همینطور مصالح ساختمانی را برای جابجایی به طبقات فراتر جاری ساختن می‌دهد. به این ترتیب این دو از یکدیگر گوناگون می‌باشند و نمی‌ اقتدار هر مورد را به مکان دیگری قرار بخشید به‌این گزینه نیز می بایست دقت داشته باشید که بالابرهای ساختمانی مقاومت و استحکام بیش تری نسبت به بالا بر دارند چون قرار میباشد هنگفت ترین اثاثیه را جابجا نمایند.
بالابر ساختمانی کنار پله
در مواقعی ممکن هست آسانسور ساختمانی را کنار پله نصب نمایند بالا بر ساختمانی کنار پله نصب گردد مزایا و معایبی هم در پی خواهد داشت چون همان طور که می ‌دانید بالا بر ساختمانی قرار می‌باشد امکانات و مصالح ساختمانی هنگفت و متفاوتی را جابجا نماید و از طبقات پایینی به طبقات فراتر منتقل کند در حالتی‌که مقام بالا بر ساختمانی امن نباشد خطرات متفاوتی به دنبال خواهد داشت به عنوان مثال ممکن می باشد امکانات و مصالح و لوازمی که داخل کالسکه بالابر ساختمانی جایی داراست به سمت ذیل سقوط نماید و حتی بر رمز اشخاص فرود آید. اینگونه اتفاقی بسیار خطرناک و غیر قابل حدس میباشد بدین ترتیب در شرایطی که مقام دیگری برای نصب و قرار دادن بالابر ساختمانی وجود نداشته باشد می ‌اقتدار با رعایت نکات ایمنی و احتیاط ‌های موردنیاز آن را در کنار پله نصب نمود.
آسانسور جهت ساختمانهای سوای بالابر
یک سری روز که می ‌دانید ساختمان از نخستینِ ساخت‌و‌ساز دارنده بالابر نیستند به خصوص ساختمان هایی که طبقات آن‌ها زیاد می باشد برای جابه جایی اشخاص به طبقات فراتر و دوری از مخارج مختلف و گوناگون و حتی افزایش تعداد کارگران از آسانسور ساختمانی استعمال می نمایند این نوع آسانسور ها علاوه بر جابه جا کردن انواع مصالح ساختمانی و امکانات و لوازم قابلیت و امکان جابجا کردن اشخاص را هم خواهد داشت به این شکل که اشکال مهندسین و معماران می توانند توسط بالابر ساختمانی به طبقات بالایی مراجعه نموده و فعالیت خویش را هر چه سریع خیس پیش ببرند و در این باره لازم وجود ندارد ده ها طبقه را از روش پله جابجا شوند.
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد